اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فعالیت فعالان آمریکایی تحت پوشش نهادهای مدنی در مصر جنجال آفرید

خبرگزاری فارس: در پی‌فعالیت مشکوک فعالان آمریکایی در مصر تحت پوشش نهادهای مدنی که دستگیری آنها را در پی داشته ، وزارت خارجه آمریکا برای برون رفت از تنش به وجود آمده در روابط با قاهره از دیدار یک گروه بلندپایه حقوقی آمریکایی با مقامات مصری خبر داد.

فعالیت فعالان آمریکایی تحت پوشش نهادهای مدنی در مصر جنجال آفرید

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که طی 36 ساعت گذشته یک گروه بلندپایه از حقوقدانان آمریکایی دیدارهایی با مقامات مسئول در مصر انجام داده‌اند.

نولند در ادامه افزود: این دیدارها و رایزنی‌ها در خصوص وضعیت فعالان آمریکایی موسسات مدنی فعال در مصر که برخی از آنها هم اکنون در بازداشت قاهره و یا از مصر ممنوع الخروج شده‌اند، صورت گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه افزود: این دیدارها در چارچوب تلاش واشنگتن برای از بین بردن بحران پیش آمده میان آمریکا و مصر درباره فعالیت این سازمان‌های امریکایی صورت گرفته است.

نولند گفت: کاخ سفید امیدوار است که بحران پیش آمده میان قاهره و واشنگتن هرچه سریع‌تر و ظرف روزهای آینده برطرف شود.

چندی پیش دولت مصر اقدام به تعطیلی موسسات و نهادهای مدنی آمریکایی فعال در این کشور کرد که ادعا می‌کنند برای گسترش و توسعه دمکراسی در مصر فعالیت می‌کنند.

دولت مصر تاکید می‌کند که فعالیت این موسسات در پرده ابهام قرار دارد و کاملا شفاف نیست به همین منظور مجوز فعالیت این موسسات را لغو و فعالان آمریکایی آنها را از کشور ممنوع الخروج کرد تا درباره فعالیت‌های آنها تحقیقات لازم را به انجام دهد.

این موضوع به شدت مورد اعتراض کاخ سفید قرار گرفته و مصر را تهدید کرده در صورت چشم پوشی از موصع اتخاذ شده در قبال این موضوع کمک‌های خود به قاهره را قطع خواهد کرد.

شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون مصر در واکنش به تهدید آمریکا مبنی بر توقف کمک‌های مالی به قاهره، اعلام کرد که در این صورت، پیمان کمپ‌دیوید را بازنگری خواهد کرد و چه بسا که این توافقنامه که آمریکا ضامن آن است، به حالت تعلیق درآید.

آمریکا سالانه 1.3 میلیارد دلار به مصر بر اساس توافقنامه کمپ دیوید کمک مالی می‌کند. دولت مصر اخیرا 43 خارجی از جمله 19 آمریکایی را دستگیر کرد و آنها را به دلیل دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر این کشور و صرف کمک‌های خارجی برای تشدید ناآرامی‌ها به پای میز محاکمه کشاند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول