اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران جهت‌گیری فرهنگی آن بود

خبرگزاری فارس: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران جهت‌گیری فرهنگی آن بود.

مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران جهت‌گیری فرهنگی آن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، منصور واعظی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی در حال حاضر به گفتمان غالب اکثر کشورهای جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در کشورهای عربی نشأت گرفته از پیام انقلاب اسلامی ایران است، افزود: دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران باید به تمام کشورهای جهان صادر شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: دستاوردهای فرهنگی نظام اسلامی قابل مقایسه با هیچ دستاورد دیگری در سایر حوزه‌ها نیست.

وی با اشاره به لازم‌الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگی برای دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی کشور اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مباحث و مصوبات شورای فرهنگ عمومی از فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی احصاء شده است.

واعظی با ذکر آمارهایی از وضعیت شاخصه‌های فرهنگی استان یزد گفت: سنجش‌های اخیر در کشور نشان می‌دهد استان یزد براساس شاخص‌های فرهنگ عمومی وضعیت مطلوبی را در میان استان‌های کشور دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: توانایی‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی استان یزد می‌تواند به ترویج فرهنگ اسلام ناب و انقلاب اسلامی در سطح ملی و فراملی کمک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این نشست تأکید کرد: فرهنگ دینی جامعه باید با تلاش دلسوزان نظام و همکاری دستگاه‌های فرهنگی ارتقاء یابد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت: فرهنگ دینی جامعه باید با تلاش دلسوزان نظام و همکاری دستگاه‌های فرهنگی ارتقاء یابد و متأسفانه مشاهده می‌شود که در برخی موارد به فرهنگ دینی ما خدشه‌هایی وارد می‌شود که باید از سوی اساتید و کارشناسان چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن، فرهنگ دینی جامعه را نشانه گرفته است، نقش دستگاه‌های فرهنگی برای برنامه‌ریزی در این زمینه را مهم دانست.

استاندار یزد نیز در این نشست با برشمردن برخی از خصوصیات مردم یزد از جمله اقامه نماز اول وقت، قناعت و توسل به اهل‌بیت(ع) گفت: اینکه از استان یزد به عنوان حسینیه ایران نام برده شده، تعبیر به‌جایی است زیرا در تمام طول سال مجالس عزاداری سیدالشهداء و اهل‌بیت(ع) در یزد برپاست.

محمدرضا فلاح‌زاده افزود: اقدامات زیادی از جمله توجه به فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی، طرح احیای فرهنگ دارالعباده، ستاد تصمیم‌گیری نوروزی و اعیاد نیمه شعبان و برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی برخی از اقدامات انجام شده توسط شورای فرهنگ عمومی استان یزد بوده و اقدامات دیگری نیز در دست اجراست.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول