اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

تقوای الهی و سیاسی سرلوحه طرفداران کاندیداها قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: طرفداران کاندیداها از تعصبات قومی و قبیله‌ای بپرهیزند و تقوای الهی و سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

تقوای الهی و سیاسی سرلوحه طرفداران کاندیداها قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سید‌کاظم طباطبایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد اظهار داشت: از مردم عزیز و شریف و بزرگوار سیستان به خاطر حضور چشمگیرشان در راهپیمایی 22 بهمن ماه که سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

وی افزود: شما مردم با ایمان در این راهپیمایی بزرگ در واقع با خدا سودا و معامله کردید.

خطیب جمعه زابل بیان کرد: این حضور پرشور مردم در صحنه از الطاف و توجهات خداوند به ایران اسلامی است.

طباطبایی ادامه داد: اهمیت حضور مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچکس پوشیده نیست ما اگر بخواهیم نقش مردم را در این کشور ارزیابی کنیم که چه جایگاه بلندی دارند باید به قرآن مراجعه کرد.

وی تصریح کرد: خداوند به انسان و مردم اهمیت زیادی داده است، به انسان کرامت زیادی داده لذا انسان اگر جایگاه خود را پیدا کند خلیفه‌الله است.

امام جمعه زابل بیان داشت: مردم نباید از نقش تأثیرگذار خود در مسائل جامعه و کشور و دنیا غافل شوند.

طباطبایی عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل و دیگر مستکبران از حضور مردم در صحنه می‌ترسند به همین دلیل در پی ترفندها و توطئه‌های بسیاری هستند تا بتوانند مردم را از این انقلاب جدا کنند.

وی به حضور فعال و چشمگیر ملت ایران در انتخابات نهمین دوره مجلس اشاره کرد و گفت: انتخاباتی که در پیش رو داریم یک امتحان الهی است ما باید شرکت فعال داشته باشیم نباید بی تفاوت بود، برای انتخاب خوب خداوند به ما عقل و فکر داده لذا ما باید به عنوان یک مسلمان نسبت به شهر و کشور خود بی اهمیت نباشیم و تحت تأثیر احساسات قرار نگیریم.

طباطبایی یادآور شد: تعصبات قبیله‌ای را باید کنار گذاشت و نسبت به سرنوشت خود تصمیم گیری درستی داشته باشیم و به افراد اصلح و شایسته رأی دهیم.

وی گفت: انتخابات حق مردم است و باید آزادانه و آگاهانه نماینده خود را انتخاب کنند زیرا مردم ما شریف هستند و قدرت تجزیه و تحلیل دارند.

امام جمعه زابل  خطاب به مسئولان در امر برگزاری انتخابات سالم افزود: مسئولان و متولیان امر وظیفه دارند نهایت کوشش و تلاش خود را انجام دهند و از این امانت الهی درست مراقبت کرده و از آرای مردم صیانت کنند.

طباطبایی از نمایندگان و طرفداران خواست: طرفداران هر یک از کاندیداها باید مراقب باشند و تقوای الهی و تقوای سیاسی و رعایت قوانین را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: به یاری خداوند، انتخابات عالی را در پیش رو خواهیم داشت و مردم آگاهانه انتخاب خود را انجام می‌دهند.

خطیب جمعه زابل به راه‌های رسیدن به اجابت دعا در نزد خدا اشاره کرد و افزود: چند مورد است که دعای انسان در نزد خدا به اجابت می‌رسد؛ موقعی که قرآن خوانده می‌شود و یا وقتی قرآن گوش می‌دهید، هنگامی که اذان قرائت می‌شود، هنگامی که رحمت خداوند نازل می‌شود مثل باران و...، هنگامی که در دو صف حق و باطل قرار می‌گیرید و صف حق را قبول می‌کنید.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول