به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی ادارهکل آموزش فنی و حرفهای استان یزد، حبیبالله کارگر اظهار داشت: آموزشهای مهارت و فناوری به عنوان یکی از ارکان اصلی توانمندسازی سرمایههای انسانی، امکان ثروتآفرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین، متناسب با استعدادهای افراد و نیاز بازار کار با استفاده بهینه از ظرفیت بخشهای دولتی و غیر دولتی فراهم میآورد.
وی افزود: در راستای ابلاغ سیاستهای اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و تصویب آییننامه نظام آموزش مهارت و فناوری، سند راهبردی مهارت و فناوری با بهرهمندی از نظرات خبرگان، کارشناسان و مدیران حوزه آموزشهای مهارتی تدوین و منتشر شده است.
کارگر، سند راهبردی مهارت و فناوری را دارای هشت راهبرد اعلام کرد و ادامه داد: حضور مؤثر در عرصههای بینالمللی، طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، توسعه و ارتقاء آموزشهای مهارتی، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه مشارکت ذینفعان، استانداردسازی، اصلاح و بهبود روشها و فرآیندها، جذب مربیان توانمند، ارتقاء و توانمندسازی منابع انسانی و توسعه و ارتقاء بهرهوری منابع مالی از جمله راهبردهای اصلی سند راهبردی مهارت و فناوری محسوب میشود.
وی خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن راهبردهای این سند از طریق 27 سیاست و نزدیک به 250 برنامه پیگیری میشود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان یزد از جمله اهداف تدوین سند راهبردی مهارت و فناوری را حضور مؤثر در عرصههای بینالمللی، تحقق و پیادهسازی سه نظام آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفهای و احراز شغل، بهبود اثربخشی و کارآیی آموزشهای مهارتی و فراهم آوردن بسترهای سیاستگذاری و مدیریت یکپارچه آموزشهای فنی و حرفهای اعلام کرد.
کارگر بیان کرد: استفاده بهینه از ظرفیتهای ملی و منطقهای، آیندهپژوهی با توجه به تغییرات مستمر فناوریها برای شناسایی تأثیر آن در ایجاد یا حذف فرصتهای شغلی و تحقق برنامه پنجم توسعه از دیگر اهداف تدوین سند مهارت و فناوری است.
وی با اشاره به رویکردهای ویژه در تدوین سند مهارت و فناوری از جمله تحقق اسناد بالادستی در زمینه مهارتآموزی، توسعه همکاریهای علمی و تخصصی بینالمللی، پژوهشمحوری، عدالت اجتماعی، مشارکت ذینفعان و توسعه منابع انسانی و مالی به عنوان ویژگیهای خاص این سند اشاره کرد.
انتهای پیام/خ30/ط4000