اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گرافیست اصفهانی:

گرافیک یک هنر هدایت‌گر است

خبرگزاری فارس: گرافیست اصفهانی گفت: هنر گرافیک یک هنر هدایت‌گر و راهنما مانند تابلوهای شهری است.

گرافیک یک هنر هدایت‌گر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن عقیلی در مراسم اختتامیه برگزاری مسابقه طراحی پوستر میلاد حضرت محمد(ص) در مجتمع فرهنگی هنری سوره در اصفهان اظهار داشت: از هنرمندان گرافیست برای کارهایی که در سطح عموم دیده می‌شود نه تنها در استان اصفهان بلکه در کشور بسیار کم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گرافیک در موارد مختلفی از جمله تبلیغات شهری، بسته‌بندی و یا جلد کتاب و موارد دیگر کاربرد دارد، بیان داشت: به طور کلی کار گرافیکی عمر کوتاهی دارد و شاید بتوان طولانی‌ترین آن را طراحی بر روی جلد کتاب نام برد.

گرافیست اصفهانی ادامه داد: طرح‌هایی که عموم مردم به فراوانی در سطح شهر می‌بینند، بیشتر مواقع به صورت غیرحرفه‌ای است و در نهایت منجر به آلودگی تصویری در سطح شهر می‌شود.

وی گرافیک را یک کار کاربردی دانست و تأکید کرد: هنر گرافیک یک هنر هدایت‌گر و راهنما مانند تابلوهای شهری است که مسیر درست را به ما نشان می‌دهد.

عقیلی با بیان این مطلب تصریح کرد: برای استفاده از طرح‌های گرافیکی در سطح شهر و جانمایی آنها، نیاز به یک تیم متخصص و حرفه‌ای است که با اصول این کار را انجام دهند، نه به صورتی که اکنون دیده می‌شود.

وی با اشاره به هفتمین مسابقه طراحی پوستر میلاد رسول اکرم(ص) افزود: از این نمایشگاه انتظار بیشتری داشتیم ولی برخی از کارها بسیار خوب و در حد حرفه‌ای کار شده بود و برخی دیگر نیاز به جای کار بیشتری داشت.

گرافیست اصفهانی اضافه کرد: زمانی که موضوعی برای مسابقه اعلام می‌شود، باید بر روی آن موضوع توسط شرکت کننده تحقیق شود یا اینکه به وسیله عوامل برگزار کننده روشنگری لازم به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه با موضوع پیامبر اکرم(ص) است، تصریح کرد: این موضوع باید در گوشت و پوست هر کدام از ما نهفته باشد و کسانی که به صورت محتوایی کار کرده بودند بهتر از کارهای فکری بود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول