اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام حسینیان:

مجلس آینده باید کمک کار دولت احمدی‌نژاد باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: در مجلس هشتم گرایشی وجود داشت مبنی بر اینکه به هر طریقی آقای احمدی‌نژاد را زمین بزند و نگذارد کار دولت پیش برود اما مجلس آینده باید کمک کار دولت احمدی‌نژاد و در عین حال مقتدرانه در مقابل خطاهای دولت باشد.

مجلس آینده باید کمک کار دولت احمدی‌نژاد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان شامگاه پنج‌شنبه در همایش بزرگ جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان که در مسجد ارشاد برگزار شد، گفت: مهم‌ترین خطای شخص رئیس جمهور، ایستادگی و به تأخیر انداختن حکم رهبری درباره مشایی است، مجلس نهم باید تلاش کند زمینه‌ساز خدمات بیشتر توسط دولت به مردم شود و در عین حال هر جا دولت به خطا رفت بتواند به صورت جدی پیگیری و انتقاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس هشتم گرایشی وجود داشت مبنی بر اینکه به هر طریقی آقای احمدی‌نژاد را زمین بزند و نگذارد کار دولت پیش برود اما مجلس آینده باید کمک کار دولت باشد و در عین حال مقتدرانه در مقابل خطاهای دولت بایستد.

حسینیان با بررسی جامعه‌شناسی و تحلیل انقلاب‌های معروفی هم‌چون فرانسه، انگلیس و روسیه به بیان دلایل شکست و بازگشت و دوران رجعت آنها پرداخت و گفت: رجعت در انقلاب‌ها قطعی و حتمی نیست و انسان‌ها با اعمال شایسته خود می‌توانند انقلاب را از سقوط نجات دهند و تدوام بخشند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای اینکه انقلاب دچار بحران و رجعت به دوران قبل از انقلاب نشود باید عوامل شکست انقلاب‌ها را مطالعه کنیم، یکی از این عوامل، دشمن است که پیوسته درصدد و تلاش است تا شما از راه دین برگرشته و به جاهلیت قبل از انقلاب بازگردید، دشمن درصدد توطئه است تا زمانی که شعار انقلاب، استقلالِ کشورهای اسلامی در مقابل منافع بیگانگان باشد، باید در مقابل دشمن خارجی سر خم نکرده و استکبارستیزی یکی از برنامه‌های جدی جامعه باشد.

حسینیان افزود: دیگر عوامل شامل خستگی مسئولان نظام، دنیاطلبی، رفاه‌طلبی و جاه‌طلبی و ازدیاد فاصله حکومت و مردم و عدم بازسازی حکومت به وسیله نیروهای جدید است که می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت و رجعت انقلاب به دوران قبل از پیروزی باشد، چرا که امروز کشور سرشار از جوانان مستعد و با نشاط است و زمینه باید برای حضور آنها فراهم شود، چهره‌هایی که احساس می‌کنند وارث انقلاب هستند و می‌خواهند حکومت را به نسل بعد خود منتقل کنند، انقلاب را دچار بازگشت و ارتجاع خواهند کرد.

وی عامل مهم دیگر را تولید ادبیات و مبانی جدید حکومت دانست و گفت: امروز جبهه پایداری به رهبری آیت‌الله مصباح به خاطر عقبه علمی و فکری می‌خواهد جامعه را با تغذیه فکری و روحی و ادبیات جدید آشنا و ادبیات جدید انقلابی تولید کند و گرنه نسل جدید که تمام خواسته‌های آنها تغییر کرده، با گذشتگان دچار خمودی و پوسیدگی و بی‌تفاوتی به انقلاب می‌شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس هشتم تأکید کرد: تکلیف ما حفظ انقلاب و جلوگیری از ارتجاع و شکست انقلاب است و باید به یک جریان فکری کمک کرد که توان ایجاد ادبیات جدید بر مبنای اصول و نیروهای جدید را داشته باشد.

حسینیان گفت: امروز مرحله جدیدی از انقلاب آغاز شده که به فرموده امام(ره) مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است و به یاری خدا پرچم اسلام در سراسر جهان به اهتزاز درخواهد آمد، بنابراین باید نیروهایی به مجلس بفرستیم که مقدمه‌ساز نهضت جهانی و حکومت واحده اسلامی باشد، نیروهایی که به فکر خود باشند کارآمدی ندارند و ممهد برای حضور حضرت حجت نیستند.

وی افزود: افرادی انتخاب شوند که با تحول جهانی که طلیعه آن را در یمن، مصر، تونس، لیبی و ... دیده شده بتوانند خود را هماهنگ کرده و این مدیریت جهانی را آماده‌سازی کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی یادآور شد: مجلس باید بازوی توانمند و سرباز جان بر کف و مدافع رهبری باشد نه اینکه باری بر دوش رهبری .

وی درباره کاندیداهای دو حزب مطرح در انتخابات آتی گفت: نزدیک به 90 درصد کاندیداهای جبهه پایداری و متحد در شهرستان‌ها مشترک هستند، اما در تهران با وجود دو طرز تفکر حاکم، به توافق بر سر لیست نرسیدند و هر کدام لیست جداگانه دادند.

حسینیان گفت: طرز تفکر جبهه پایداری این است که کسانی که در جریان فتنه 88 آزمایش خوبی پس ندادند یا سکوت اختیار کردند و بی‌تفاوت بودند، نباید در رأس مدیریتی و رهبری اصولگرایان قرار گیرند، چرا که معتقدیم نباید نسبت با مسئولان با تسامح و تنازل رفتار کرد.

نماینده اصولگرای تهران در مجلس هشتم افزود: تلاش‌های بسیاری شد که اتحاد بین دو جبهه برقرار شود و در نشستی در حضور آیت‌الله مهدوی‌کنی گفتیم که حاضریم چند نفر از آنها و تعدادی از ما بر سر یک لیست واحد توافق کنیم، اما پاسخ مثبتی از سوی ایشان دریافت نکردیم و این چنین بود که جبهه پایداری نیز لیست 30 نفره کاندیداهای خود را در تهران اعلام کرد، هر چند پنج نفر از جبهه متحد در لیست ما هستند، اما آنها حاضر نشدند حتی شخصیت انقلابی مانند آقاتهرانی را در لیست خود معرفی کنند.

وی گفت: در جبهه پایداری انقلاب اسلامی معتقدیم نباید چارچوب را تنگ کنیم، باید فضا را برای ظهور و بروز نیروهای جدید باز کنیم و همین مسئله تفکری است که مورد اختلاف ما با جبهه متحد اصولگرایان است.

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم از تهران به تشریح دیگر جریان‌های شامل فتنه و انحرافی پرداخت و گفت: جریان انحرافی که شامل مشائی و دو سه نفر دیگر از اطرافیان وی هستند در واقع به معنای واقعی، جریان نیستند، چرا که عمیق و ریشه‌دار نمی‌باشند، آنها یک حلقه انحرافی هستند اما فتنه یک جریان است که عمق و ریشه و قدمت تاریخی دارد، در واقع، جریان انحرافی مطرح شد تا جریان فتنه را تحت‌الشعاع قرار دهد، اما هیچ چیز نباید جریان فتنه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گفته حسینیان، مقام معظم رهبری از سال 88 تاکنون در همه سخنرانی‌ها و محافل درباره جریان فتنه سخن گفته‌اند، اما در موارد بسیار کمی به موضوع گروه انحرافی اشاره داشته‌اند و همین نشان می‌دهد که انحراف، ریشه‌دار و عمیق نیست.

انتهای پیام/ر10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول