اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناگفته‌های سعید قاسمی از پیر جبهه‌ها

حاج‌بخشی پیوسته مردم را به دفاع از ولایت توصیه و ترغیب می‌کرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به ویژگی‌های پیردلاور جبهه‌های جهاد گفت: حاج‌بخشی پیوسته مردم را به دفاع از ولایت توصیه و ترغیب می‌کرد.

حاج‌بخشی پیوسته مردم را به دفاع از ولایت توصیه و ترغیب می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سعید قاسمی ‌در مراسم چهلمین روز درگذشت حاج ذبیح‌الله بخشی‌ پیر‌دلاور جبهه‌های جهاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره وی، حاج‌بخشی را پیر عشق جبهه‌ها و مردانگی و صفا و صمیمیت دانست و اظهار داشت: حاج‌بخشی فرزند شهید بود، پسران، داماد و برادرش در راه انقلاب اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند و یکی از فرزندانش نیز از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار با بیان اینکه حاج‌بخشی تمام عمرش را در راه مبارزه با استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی به سر برد، عنوان کرد: حاج‌بخشی در طول عمر جهادش خسته نشد و از ملامت، ملامت‌‌کنندگان غم به دل راه نداد و از تهدید بیگانگان و دشمنان در داخل و خارج نترسید.

وی در ادامه افزود: وی از افراد مختلف چیزهای زیادی شنید ولی امام و مقام معظم رهبری را تنها نگذاشت و پیوسته وسط میدان و در قلب همه حادثه‌ها حضور داشت و گرمی‌بخش مجالس حزب‌الله بود.

قاسمی با اشاره به حضور فعال حاج‌بخشی در مبارزه با فتنه‌ها و شیطنت‌های منافقان داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: پیر‌دلاور جبهه‌های جهاد در فتنه 88 نیز اگر چه حال مساعدی نداشت اما پیوسته بچه‌ها را به دفاع از ولایت توصیه و ترغیب می‌کرد.

هم‌رزم حاج‌بخشی عنوان کرد: در دورانی که خیلی‌ها سلاح‌های خود را دادند و درجه، امکانات و ... گرفته و این مسائل را با شرفشان معاوضه کردند حاج‌بخشی این کار را نکرد و ‌نگه داشتن سلاحش در سایه بصیرتی بود که مقام معظم رهبری توصیه کردند.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار تصریح کرد: حاج‌بخشی با بوق تبلیغاتی خود و ماشینش که تیر و ترکش به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس روی آن بود در تمام عرصه‌های دفاعی حضور همیشگی داشت.

 

*حاج‌بخشی چهره‌ای بی‌بدیل بود

‌قاسمی ‌گفت: حاج‌بخشی در لحظه‌های حساس جنگ نیز سعی می‌کرد روحیه بچه‌ها را تقویت کند و با دوربین خود نیز سعی می‌کرد از لحظات مختلف جنگ عکس و فیلم بگیرد.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار در ارتباط با معروف‌ترین عکسی که از حاج‌بخشی به یادگار مانده است، گفت: زیباترین عکس حاج‌بخشی از جبهه ‌‌عکسی است که با پتو در حال خاموش کردن ماشینش است.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه تاریخ از یادمان می‌رود، تاکید کرد: مصاحبه داغ حاج‌بخشی با خبرنگار خارجی در گرما گرم جبهه‌های نبرد از جمله اقدامات ‌ایشان است.

قاسمی با بیان اینکه حاج‌بخشی چهره بی‌بدیل است،‌ اظهار داشت: در هیچ جنگی در دنیا نداشتیم که فردی با این سن در جنگ باشد و با شوخی‌های خود فضا را تلطیف کند، چند مورد در جبهه‌های ما بودند اما حاج‌بخشی در قد و قواره خودش تک است.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به روحیه مبارزاتی حاج‌بخشی در مقابل ظلم و استکبار خاطرنشان کرد: حاج‌بخشی در سن 13 سالگی و هنگام مشاهده ظلم انگلیسی‌ها در آبادان به مبارزه می‌پردازد و در یک عملیاتی که انجام می‌دهد چند انگلیسی را می‌کشد و پدرش نیز در جریان مبارزه با استکبار به شهادت می‌رسد.

‌قاسمی ادامه داد: همین که جنگ تمام شد حاج‌بخشی با تفنگ سیمینوف روی ماشینش در خیابان ولی‌عصر (عج) تاکید می‌کرد «خواهرم حجابت، برادرم نگاهت»، و خیلی‌ها به این حرکت خندیدند و گفتند «تو این دوره زمونه باید بری دنبال زندگیت، کار تو نیست» اما حاج‌بخشی می‌دونست که اگر جامعه را ول کنی این روزها پیش می‌آید که تا عمق سنگرهای فرهنگی جلو آمده و سوراخ می‌کنند، آقایان می‌گفتند در این ارتباط سازمان می‌زنیم و باید تشکیلاتی، سازمانی و ریشه‌ای اقدام کنیم که الحمدالله دیدیم چقدر هم این کار را کردند.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار افزود: خیلی‌ها حاج‌بخشی را مسخره کرده و می‌گفتند «او شب‌ها هم که می‌خوابد خواب جنگ می‌بینه» و در رسانه‌های اصلاحاتی از او به مصداق شعبان بی‌مخ یاد می‌کردند، و قریب به یک دهه بایکوت خبری در رادیو و تلویزیون بود و می‌گفتند اگر بیاید کسی جلودارش نیست و همان بلایی را که سر محمدرضا آغاسی در‌آوردند سر پیر دلاور جبهه‌های جهاد نیز آوردند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول