اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رهبر:

ولایت‌مداری حجت‌الاسلام فیروزیان مثال زدنی است

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام رهبر گفت: حجت‌الاسلام فیروزیان همواره حساسیت ویژه‌ای بر روی دین و ارزش‌های آن داشته و ولایت‌مداری ایشان در تمام برهه‌های زمانی مثال زدنی است.

ولایت‌مداری حجت‌الاسلام فیروزیان مثال زدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر ظهر امروز در دومین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار عرصه تبلیغ اظهار داشت: حجت‌الاسلام فیروزیان 70 سال به طور مداوم در راه اسلام تلاش کرد و مرد میدان‌های سخت بود.

وی افزود: فیروزیان هر زمان خطر و توطئه‌ای بر علیه اسلام پیش می‌آمد در آنجا حضور می‌یافت و در مبارزه با تصوّف، شیطان‌پرستی، وهابیت در کردستان و نقاط دیگر حضور فعالی داشت، به گونه‌ای که حدود 50 مسجد در مناطق فقیرنشین که آل‌سعود پول‌های کلانی برای ترویج این وهابیت در این مناطق خرج می‌کرد، ساخت.

داماد حجت‌الاسلام فیروزیان که نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی است با اشاره به اینکه بر طبق روایات اسلامی علماء دژهای اسلام هستند، تصریح کرد: فیروزیان در راه عمل به این روایات هر جا خطری برای اسلام پیش می‌آمد، حضور می‌یافت و در کنار جان‌ بر کفانی مانند مجاهد نستوه نواب‌صفوی حضور فعالی داشت و نواب گاهی از دست دژخیمان در خانه ایشان پنهان می‌شد.

وی افزود: هم‌چنین ایشان به نمایندگی آیت‌الله کاشانی در راه ملی شدن صنعت نفت به نقاط مختلف کشور سفر کرد.

رهبر با اشاره به تأسیس مدارس مختلف فرهنگی توسط حجت‌الاسلام فیروزیان تأکید کرد: این اقدام از جمله مهم‌ترین اقدام‌های فرهنگی ایشان بوده و بسیاری از افرادی که اکنون نام و جایگاه برای خود دارند، در محضر این عالم فرزانه و در مدارسی که ایشان مؤسس آن بود تحصیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یک چهره ماندگار فردی زمان‌شناس، اقلیم‌شناس و فرهنگ‌شناس است، تأکید کرد: شناخت زمانه برای تبلیغ عنصر بسیار مهمی است و حجت‌الاسلام فیروزیان نیز با اتفاق‌ها و جریان‌های اجتماعی همراه بود و آنها را رصد می‌کرد.

داماد حجت‌الاسلام فیروزیان اضافه کرد: هم‌چنین شناخت مخاطبان، مبلّغان، سادگی و ساده‌زیستی در راه تبلیغ دین بسیار مهم است و حجت‌الاسلام فیروزیان علاوه بر این موارد در آگاهی‌بخشی به روحانیان نیز نقش مهمی داشت.

وی در پایان تأکید کرد: خاطرات و عملکرد حجت‌الاسلام فیروزیان به عنوان یک چهره تبلیغی مهم باید الگوی مبلّغان دینی قرار گیرد، چرا که ایشان اسوه‌ای بی‌نظیر در راه تبلیغ دین بود که از عمر پربرکت خود به درستی استفاده‌ کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول