اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

ورزش‌های بومی و محلی مورد توجه قرار گیرند

خبرگزاری فارس: مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: توجه به ورزش‌های بومی و محلی نیز می‌تواند یکی از راه‌های جذب مشارکت دانشجویان به فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها باشد.

ورزش‌های بومی و محلی مورد توجه قرار گیرند

حسین پار در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه‌، اظهار داشت: دومین گردهمایی مشترک مدیران قطب ورزشی دانشگاه‌های کشور با حضور روسای دانشکده‌‌ها، مدیران گروه‌ها، مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور 25 تا 28 بهمن‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در دنیا سیر توجه مدیران و دولتمردان به سمت واژه‌ای تحت عنوان "ورزش برای همه" است‌.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به واژه اسپرت فور که در ایران تحت عنوان ورزش همگانی از آن یاد می‌شود اضافه کرد: هر ساله شاهد برگزاری رویدادهایی نظیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری همگانی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سطح دانشگاه‌ها درصد بسیار کمی از دانشجویان تحت حمایت ورزش‌های قهرمانی در قالب تیم‌های ورزشی دانشگاه قرار می‌گیرند در نتیجه همیشه خلع کمبود فعالیت‌های بدنی در بین دانشجویان به ویژه دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: این بحث در سطح وزارت علوم مطرح است و براساس آن بر لزوم ترویج ورزش همگانی در دانشگاه‌ها تاکید شده است.

مدرس دانشگاه ادامه داد: بر اساس تحقیقات یکی از مواردی که باید در ترویج ورزش همگانی به آن توجه شود در دسترس بودن فضا و وسایل ورزشی است بدین منظور ایجاد فضاهای ورزشی در کنار خوابگاه‌های دانشجویی یکی از راهکار‌های مناسب است. 

پار افزود: در این راستا برگزاری مسابقات نظیر المپیاد ورزشی همگانی دانشجویان نخبه و همچنین گرده‌همایی ورزشی هیئت‌های دانشگاهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تغییر نگرش افراد جامعه و تمایلات قشر‌های مختلف جامعه بر لزوم استفاده از ورزش، اظهار داشت: مدیران ورزشی باید به سلایق شرکت کنندگان در بهره‌گیری از ورزش‌های مفرح و جدید توجه خاصی داشته باشند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در پایان گفت: توجه به ورزش‌های بومی و محلی نیز می‌تواند یکی از راه‌های جذب مشارکت دانشجویان به فعالیت‌های ورزشی در دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/و۳۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول