اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

5 پروژه بزرگ تبریز در انتظار افتتاح

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌‌شرقی از افتتاح پنج پروژه بزرگ در تبریز خبر داد.

5 پروژه بزرگ تبریز در انتظار افتتاح

محمد اشرف‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: پنج پروژه بزرگ در تبریز در انتظار افتتاح به دست مقامات کشوری هستند.

وی ادامه داد: باند دوم فرودگاه تبریز با اعتبار 100 میلیارد ریال، کنارگذر غربی تبریز با اعتبار 360 میلیارد ریال، تصفیه‌خانه سد نهند با اعتبار 110 میلیارد ریال، طرح تبادل غیرهمسطح امام علی (ع) با اعتبار 300 میلیارد ریال و جاده دسترسی ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام(ره) با اعتبار 70 میلیارد ریال پنج پروژه در انتظار افتتاح تبریز هستند.

اشرف‌نیا درباره کنارگذر غربی تبریز گفت: کنارگذر غربی تبریز با 15 کیلومتر از جمله طرح‌هایی است که افتتاح آن به معضل بزرگ ترافیک این کلانشهر کمک بسیار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: تبریز دارای چهار کنارگذر شمالی (بزرگراه پاسداران)، جنوبی (بزرگراه کسایی)، شرقی (که با اجرای طرح تبادل دروازه تهران عملاً اجرایی خواهد شد) و کنارگذر غربی تبریز است که کنارگذر غربی تبریز (کنارگذر غربی) برای کاهش بار ترافیکی محور بزرگراه کارگر و بزرگراه ملت (جاده سنتو) در سال 1380 طراحی و مورد مطالعه قرار گرفت.

اشرف‌نیا ادامه داد: این طرح به عنوان محور مواصلاتی محدوده شمال غرب تبریز به جنوب غرب شهر طراحی شده و از طریق این بزرگراه جاده «تبریز ـ‌ آذرشهر» به جاده «تبریز ـ مرند» متصل می‌شود و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر (جاده سنتو) به طور قابل ملاحظه‌ای می‌کاهد. این بزرگراه از سه‌راهی «مایان» آغاز شده و تا پل شبدری ورودی غربی بزرگراه شهید کسایی ادامه می‌یابد و از طرفی به کنارگذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل می‌شود و از این طریق سبب خروج اتوبان شهید کسایی از بن‌بست شده و از طریق پل کنارگذر جنوبی به بزرگراه غربی تبریز متصل می‌شود.

وی افزود: بزرگراه غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و عرض 32 متر در دو باند مجزا سه لاینه احداث شده و در طول این بزرگراه تعداد هفت پل روگذر برای تبادل راهی بین مناطق و شهرک‌های مجاور این بزرگراه احداث شده است.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: طرح تبادل امام علی (ع) به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی شمال‌غرب کشور و صرف 400 میلیارد ریال اعتبار، نقش اساسی در تبادل بار ترافیکی میان اتوبان‌های شمالی و جنوبی و نیز مرکز شهر و شهرهای اطراف تبریز به ویژه خاوران و باسمنج ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: طرح تبادل امام علی (ع) دارای 16 ورودی و خروجی است که در تقسیم ترافیک ورودی تبریز به اتوبان های شهید کسایی و پاسداران و در کنار آن مرکز شهر موثر خواهد بود و علاوه بر آن امکان دسترسی آسان به شهرک خاوران فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول