اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام شد/آغاز نام نویسی از ۱۰ مارس

خبرگزاری فارس: وزیر امور مجالس و توسعه محلی مصر اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری مصر در می آینده (اردیبهشت ماه) برگزار خواهد شد و نامزدها سه هفته مهلت دارند تا از روز 10 مارس مدارک خود برای نام نویسی نامزدی ریاست جمهوری تحویل دهند.

تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام شد/آغاز نام نویسی از ۱۰ مارس

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، "محمد عطیه" وزیر امور مجلس ملی و شورا و توسعه محلی در مصر اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اواخر می آینده برگزار می شود.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت، تصریح کرد که نامزدها سه هفته مهلت دارند تا از روز 10 مارس مدارک خود برای نام نویسی کاندیداتوری ریاست جمهوری تحویل دهند و 45 روز نیز فرصت دارند تا برنامه های خود را ارائه کرده و برای خود تبلیغ کنند.

عطیه ادامه داد که کمیته انتخابات ریاست جمهوری تنها نهاد تعیین زمان دقیق انتخابات ریاست جمهوری است و اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز تاکید می کند که به جای اعلام نتایج در کمیته مرکزی، کمیته های عمومی استان ها نتایج را اعلام کنند تا شفافیت و درستی انتخابات بیشتر مورد تاکید قرار گیرد.

کمیته انتخابات پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم دارد زمان اعلام کاندیداتوری برای انتخابات را در راستای تلاش برای جلو انداختن زمان انتخابات ریاست جمهوری در دهم ماه آینده میلادی قرار دهد، این تصمیم بعد از آن اتخاذ شد که خشم عمومی مردم بعد از برکناری حسنی مبارک از قدرت از شورای نظامی افزایش یافته و مردم خواستار انتقال قدرت به حاکمیت غیر نظامی هستند.

عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب، عبد المنعم ابوالفتوح عضو جدا شده از جماعت اخوان المسلمون و محمد سلیم العوا وکیل مصری و همچنین حازم صلاح ابو اسماعیل از میان سلفی ها و حمدین صباحی از میان ناصری ها از جمله نامزد های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هستند.

جماعت اخوان المسلمون که در انتخابات پارلمانی 47 درصد از کرسی ها را به خود اختصاص داده، اعلام کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی کند و از هیچ نامزدی نیز حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول