اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

افتتاح مجهزترین کارخانه پرلیت ایران در زنجان

خبرگزاری فارس: مجهزترین کارخانه پرلیت ایران در زنجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

افتتاح مجهزترین کارخانه پرلیت ایران در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مدیر عامل کارخانه پرلیت زنجان ظهر امروز در مراسم افتتاح این واحد، کارخانه احداث شده در زنجان را مجهزترین کارخانه حال حاضر ایران عنوان کرد.

طاها بیات با اشاره به بحرانی بودن وضعیت انرژی در جهان امروز اظهار داشت: کم کردن مصرف انرژی از دغدغه‌های مردم جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون فعالیت چندانی درباره تولید پرلیت در استان زنجان صورت نگرفته است، افزود: در حال حاضر کارخانه پرلیت زنجان مجهزترین کارخانه پرلیت ایران محسوب می‌شود.

مدیرعامل کارخانه پرلیت زنجان با اشاره به اینکه پرلیت تولید شده مصارف گوناگونی دارد، تصریح کرد: محصولات این کارخانه در کشاورزی، پتروشیمی، ساخت و ساز ساختمانی و حتی بخش هوا فضای امور نظامی مصرف دارد.

وی قیمت جهانی پرلیت خام را در حدود 60 دلار اعلام کرد و گفت: این محصول پس از فرآوری ارزش افزوده‌ای بین هفت تا 10 برابر به همراه می‌آورد.

بیات اضافه کرد: وزن محصول پرلیت پس از فرآوری به یک بیستم کاهش می‌یابد که این موضوع نقش مهمی در احداث ساختمان دارد.

مدیرعامل کارخانه پرلیت زنجان با اشاره به اینکه پرلیت رطوبت را جذب می‌کند، ادامه داد: از این خصوصیت پرلیت در کشاورزی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توافقاتی با دانشگاه زنجان و جهاد کشاورزی برای انجام تحقیقات برای استفاده‌ متنوع از پرلیت انجام شده است.

بیات ادامه داد: کشورهای صنعتی بزرگترین مصرف کنندگان محصول نهایی پرلیت در جهان هستند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه پرلیت زنجان به دست کارشناسان داخلی ساخته شده است، افزود: به دلیل تحریم تجهیزات این کارخانه را به ایران ندادند.

مدیرعامل کارخانه پرلیت زنجان تاکید کرد: 99 درصد از تجهیزات کارخانه پرلیت زنجان داخلی و فقط یک درصد آن که در بخش کوره سازی است، از خارج وارد شده است.

وی بر آمادگی مسئولان کارخانه پرلیت برای کمک به احداث کارخانه‌های مشابه در سایر مناطق کشور تاکید کرد.

بیات اضافه کرد: همه اعتبارات احداث کارخانه پرلیت زنجان که در حدود 2 میلیارد تومان است از منابع داخلی شرکت عمران نومان چابهار تامین شده است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده در کارخانه پرلیت زنجان را 20 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول