اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی برنامه‌ای 5 ساله

طرح جامع توسعه ایستگاه تحقیقات شتر بافق تهیه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد گفت: با توجه به ظرفیت ملی و بین‌المللی ایستگاه تحقیقات شتر بافق، طی یک برنامه پنج ساله، طرح جامع توسعه این ایستگاه تهیه می‌شود.

طرح جامع توسعه ایستگاه تحقیقات شتر بافق تهیه می‌شود

محمد جواد روستا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مسائل و مشکلات ایستگاه تحقیقات شتر بافق اظهار داشت: بررسی مسائل و مشکلات ایستگاه تحقیقات شتر بافق،توسعه فعالیت‌های این ایستگاه همچنین اثرگذاری آن در منطقه و در سطح کلان از مهم‌ترین مواردی است که در دستور کار مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، دارای پنج ایستگاه تحقیقاتی در سطح استان بوده و یکی از این ایستگاه‌ها، ایستگاه تحقیقات شتر بافق است.

روستا عنوان کرد: این مرکز از سال 1370 با اهداف تعیین خصوصیات بیولوژیک شترهاى یک‌کوهانه ایران در فازهاى مختلف، ارزیابى توان تولید توده‌هاى مختلف شتر و ارائه راه‌کارهاى مناسب به‌ منظور افزایش درآمد شترداران شروع به کار کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد گفت: تاکنون حدود 30 طرح تحقیقاتی و پایان‌نامه دانشجویی در این ایستگاه به انجام رسیده و سه پروژه تحقیقاتی نیز مصوب و در حال اجراست.

روستا بیان داشت: ایستگاه‌های تحقیقاتی دیگر استان یزد شامل ایستگاه‌های تحقیقاتی بلدرچین میبد، منابع طبیعی شهید صدوقی اشکذر، آبخوان‌داری میانکوه در مهریز و ایستگاه تحقیقات دام و مرتع در نیر است.

وی ادامه داد: طرح جامع توسعه ایستگاه تحقیقات شتر بافق طی یک برنامه پنج ساله به اجرا می‌رسد تا بتواند به زودی نمود بیشتری در سطح استان و کشور داشته باشد و چون این ایستگاه یک ایستگاه مرکزی تحقیقات شتر است در واقع نتایج تحقیقات آن می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی قابل توسعه باشد.

به گزارش فارس، همچنین در نشستی با حضور مسئولان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، مسئولان موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، معاون فرماندار و مدیریت جهاد کشاورزی بافق ایستگاه تحقیقات شتر این شهرستان، در زمینه مواردی چون کمک‌های عمرانی از طرف فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی بافق برای تامین تجهیزات و توسعه ایستگاه و آزمایشگاه آن، تامین هزینه پروژه‌های تحقیقاتی از طریق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، تهیه برنامه جامع توسعه ایستگاه تحقیقات شتر بافق تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول