اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

مردم با رد صلاحیت بعضی افراد دلسرد نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه رد صلاحیت در دوره‌های گذشته وجود داشته است گفت: مردم با رد صلاحیت بعضی از افراد دلسرد نمی‌شوند.

مردم با رد صلاحیت بعضی افراد دلسرد نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت غلامعلی رضوانی بعد از ظهر امروز در جلسه مشارکت حداکثری در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور روسا و دبیران تشکل‌های سیاسی – اسلامی و انجمن‌های علمی دانشگاه‌های گیلان اظهار داشت: کشورهای منطقه مردم ایران را الگوی خود برای رهایی از دست ستمگران و دیکتاتورها قرار داده‌اند.

وی به برگزاری انتخابات‌های مختلف در کشور اشاره کرد و افزود: مردم گیلان در انتخابات سال 88 با احساس وظیفه و بصیرت شرکت کردند.

رضوانی حضور مردم گیلان در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را 94 درصد اعلام کرد و گفت: گیلان رتبه سوم کشور در حضور مردم در انتخابات را کسب کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس هشتم در این استان را 65.5 درصد ذکر کرد و بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود حداقل 70 درصد مردم گیلان در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام اقدام‌ها طبق موازین قانونی انجام شده است، خاطر نشان کرد: انتخابات توسط مردم اداره می‌شود.

رضوانی ماموریت انقلاب اسلامی را حمایت از محرومان و مستضعفان جهان دانست و تصریح کرد: در دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی سیاست‌ها خلاف این مسیر بود.

معاون استاندار گیلان مشارکت حداکثری را از اهداف برگزاری انتخابات مجلس خواند و ابراز داشت: مردم گیلان نسبت به سرنوشت خود حساس هستند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی و نظارت از مردم هستند، یادآور شد: نامزدهای مجلس می‌توانند در شعبه‌های اخذ رای نمایندگان خود را تعیین کنند.

رضوانی برگزاری انتخابات در تمام شعبه‌های اخذ رای در شهرستان‌ها را به صورت رایانه‌ای عنوان کرد و اذعان داشت: رای‌گیری با استفاده از رایانه ثبت می‌شود و این امر قابل جمع‌بندی سریع است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اینکه تمام مراحل رای‌گیری در شهرستان انزلی به صورت رایانه‌ای انجام می‌شود، تصریح کرد: در بقیه شعبه‌ها 90 درصد رای‌گیری به صورت رایانه‌ای است.

وی اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام را از شرایط احراز صلاحیت نمایندگان ذکر کرد و افزود: افراد باید موضع خود را در برابر جنایت‌های سران فتنه در سال 88 مشخص می‌کردند.

رضوانی با تاکید بر اینکه اگر فردی از پست خود سوءاستفاده کند دیگر نمی‌تواند وارد مجلس شود، اظهار داشت: شورای نگهبان بالاترین نهاد در امر نظارت بر انتخابات است.

معاون استاندار گیلان رقابت بین اصولگرایان را مبارک خواند و ابراز داشت: موضوعی به‌عنوان جریان انحرافی که در استان تاثیرگذار باشد، نمی‌شناسیم.

وی به گرایش بعضی از کاندیداها اشاره کرد و گفت: افرادی که اعلام کردند با جریان فتنه فاصله دارند وارد عرصه انتخابات شدند.

رضوانی با اشاره به اینکه رد صلاحیت در دوره‌های گذشته وجود داشته است، بیان داشت: مردم با رد صلاحیت بعضی از افراد دلسرد نمی‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بر عدم حاشیه‌پردازی در انتخابات تاکید کرد و اذعان داشت: موجی که احمدی‌نژاد در دنیا ایجاد کرده با دوران گذشته قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول