اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری قشم:

پروژه حفاظت از دلفین‌های خلیج فارس اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پروژه حفاظت از دلفین‌های خلیج فارس با هدف پیشگیری انقراض این آبزیان، از اسفند ماه سال‌جاری در اطراف آب‌های جزیره قشم و هنگام اجرا می‌شود.

پروژه حفاظت از دلفین‌های خلیج فارس اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، فرزین حقدل با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش عملیات گردشگری و فعالیت صید آبزیان در نزدیکی آب‌های محل زندگی دلفین‌های جزیره هنگام از جمله عوامل خطرزا در زمینه انقراض نسل دلفین‌های زیبا در آب‌های این منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: حفاظت از دلفین‌ها و جایگاه طبیعی این آبزیان که با عنوان خلیج دلفین‌ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، با اعلام آمادگی چند موسسه از جمله موسسه آوای طبیعت پایدار، موسسه حیات وحش میراث پارسیان، دفتر تسهیلات محیط زیست جهانی و سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: پروژه حفاظت از دلفین‌های قشم با برگزاری دوره‌های آموزشی جامعه محلی در آب‌های اطراف روستاهای شیب دراز، تنبان، دیرستان و جزیره هنگام آغاز خواهد شد.

به گفته حقدل در این کلاس‌ها اصول بازدید گردشگران از محل دلفین‌ها و میزان حفظ  فاصله با این آبزیان زیبا برای فعالان بخش تورگردانی تشریح خواهد شد.

وی ادامه داد: آشنایی با زمان و چگونگی تولید مثل و تغذیه دلفین‌ها نیز با هدف توسعه بخش گردشگری جزیره هنگام، برای صیادان در این دوره‌های آموزشی بیان خواهد شد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول