اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌ همدانی:

شرکت مردم در انتخابات قدرت نظام را نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: شرکت مردم در انتخابات قدرت نظام را می‌رساند و هر اندازه آمار شرکت‌کنندگان بیشتر باشد دلیل عظمت و علاقه‌مندی مردم به نظام است.

شرکت مردم در انتخابات قدرت نظام را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌ همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی شرکت‌کننده در دوره‌ بصیرت اظهار کرد: شغلی که شما در پیش گرفتید بسیار مهم بوده و توفیق پروردگار است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام ولایی و اسلامی طلبه‌ها توانسته‌اند یک شغل مناسب را بر عهده بگیرند، زیرا نظام احتیاج به تقویت، حمایت و تبلیغ دارد و تبلیغ وظیفه بسیار خوب و مهمی است و خداوند پیامبران را برای تبلیغ و جهاد برانگیخت.

این مرجع تقلید با اشاره به انتخاب پیامبران گفت: خداوند هر پیامبری را برانگیخت در یک دست کتاب و در دست دیگر ابزار جهاد قرار داد که شامل قدرت فرهنگی و جهادی است.

وی تصریح کرد: امروز روز جهاد است و جهاد اسلام تنها در شمشیر خلاصه نمی‌شود، بلکه معنای وسیع دارد و هر تلاش و حرکتی که برای اعتلای کلمه اسلام در برابر دشمنان صورت گیرد جهاد است.

نوری همدانی ادامه داد: حضرت ابراهیم(ع) در یک دست کتاب آسمانی و در دستی دیگر تبر، حضرت موسی(ع) در یک دست کتاب و در دستی دیگر عصا، پیامبر اکرم(ص) در دستی قرآن و در دستی دیگر شمشیر و امیر مومنان(ع) در دستی ذوالفقار و در دستی دیگر نهج‌البلاغه داشت.

وی خاطرنشان کرد: از نظر راه فرهنگی به ویژه ادبیات و فرهنگ باید قوی باشیم و این مقام بلندی است و در اسلام هدایت، ارشاد و تبلیغ قیمتی و ارزشمند است.

این استاد حوزه عنوان داشت: اسلام فریادگر و مبلغ می‌خواهد و ائمه اطهار(ع) همیشه از کسانی که فریادگر و مبارز هستند تجلیل می‌کند زیرا تاثیرگذار هستند.

وی یادآور شد: خداوند به شما تبلیغ و راهنمایی مردم را داده، بنابراین باید از نظر علم، بیان و عمل مجهز باشید.

نوری همدانی با اشاره به سخنی از نبی مکرم اسلام(ص) گفت: با عالمانی ارتباط داشته باشید که شما را به قرآن دعوت می‌کنند زیرا آیات قرآن می‌تواند شما را از شک و تردید خارج کند و در برخورد با سکولاریسم و پلولاریسم این امر مهم است.

وی تاکید کرد: لازم است در تبلیغ دین از آیات و روایات بهره بگیریم و خداوند نوری به احادیث اهل بیت(ع) داده است.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید به اندازه‌ای قوی باشید که در هر مباحثه‌ای بتوانید پاسخگو باشید چرا که کشورهای اسلامی، اروپایی و آمریکایی از شما راهنمایی می‌خواهند تا استکبار و استبداد را قلع و قمع کنند بنابراین باید قوی باشید و راه را نشان دهید.

وی تاکید کرد: 99 درصد مردم اروپا و آمریکا از جنبه اقتصادی در برابر یک درصد اسیر شدند و پول را در بانک‌ها نگه می‌دارند و به رباخواری می‌پردازند، بنابراین ثروتمندان غنی‌تر و فقیرها ضعیف‌تر می‌شوند.

نوری همدانی ادامه داد: اسلام از نظر اقتصادی پاسخگو است و شما باید شک و تردیدها را به یقین تبدیل کنید.

وی با اشاره به اهمیت اخلاص در کارها گفت: طلبه‌ها باید برای خدا کار کنند و مجسمه اخلاص باشند، زیرا هر کاری برای خدا باشد موفقیت به همراه دارد و چشمه‌های حکمت بر زبان جاری می‌کند.

استاد درس خارج فقه خاطرنشان کرد: در امر تبلیغ مردم را از تکبر و بلندپروازی به تواضع دعوت کنید و در عمل، نیز این ویژگی را به منصه ظهور برسانید.

وی تصریح کرد: هر کس به اندازه توان خود باید خدمتگزار باشد و امام خمینی(ره) با خدمت خود استکبار و استبداد را قلع و قمع کرد و همچنین شما باید در عمل خود اثرگذار باشید.

نوری همدانی عنوان داشت: شما مردم را از دشمنی، کینه و افتراق به وحدت، افتخار و الفت دعوت کنید، چرا که دشمن سعی می‌کند افتراق ایجاد کرده تا سستی و سقوط را به وجود آورد.

وی با اشاره به اهمیت ساده‌زیستی برای طلاب گفت: طلبه‌ها نباید به طرف دنیا اقبال کنند بلکه از تجمل‌گرایی خودداری کنند و با ویژگی‌هایی مانند زهد، ساده‌زیستی و بر اساس اسلام و ارزش‌های اسلامی گام بردارند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «روزی که علما اقبال به دنیا کنند و گرفتار تشریفات شوند انقلاب سقوط می‌کند».

وی با اشاره به اهمیت مردم در نظام جمهوری اسلامی گفت: مردم بیدار هستند و حق با مردم است و در انقلاب ما مردم تاثیرگذار بودند بنابراین باید مردم را در صحنه نگه دارید.

نوری همدانی تاکید کرد: سعی کنید همه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنید چرا که شرکت در انتخابات قدرت نظام را می‌رساند و هر اندازه آمار شرکت‌کنندگان بیشتر باشد دلیل عظمت و علاقه‌مندی به نظام است.

وی یادآور شد: مسئله انتخابات یکی از موضوعات مهم است و باید سعی کنیم حضور و شرکت در انتخابات فراوان باشد و به کسانی رای دهند که متعهد، باتقوا و انقلابی باشند و برای خون شهدا ارزش قائل باشند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول