اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

برخی نمایندگان در دفاع از حقوق مردم دچار تزلزل می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی از نمایندگان در دفاع از حقوق مردم دچار تزلزل می‌شوند، گفت: گاهی نماینده مجلس اقداماتی انجام می‌دهد که ماندگاری آنان در مجلس را تضمین می‌کند.

برخی نمایندگان در دفاع از حقوق مردم دچار تزلزل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز احمد علیرضابیگی صبح امروز در جمع اهالی روستای "علی‌بیگلو" از توابع شهرستان شبستر، با بیان اینکه انتخاب نمایندگان مجلس باید بر اساس مصالح کشور انجام شود اظهار داشت: نماینده‌ای که مورد اعتماد مردم واقع می‌شود باید همت خود را صرف خواست عموم مردم کند و حرکت در مسیر رهبری و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب اسلامی را نه فقط در حرف بلکه در عمل نیز نشان دهد.

برخی نمایندگان در دفاع از حقوق مردم دچار تزلزل می‌شوند

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان در دفاع از حقوق مردم دچار تزلزل می‌شوند، افزود: بیگانگی از خواسته‌های مردم همان عاملی بود که موجب شد وقتی آقای احمدی‌نژاد شعار بازگشت به گفتمان مبتنی بر عدالت را مطرح کرد مورد اقبال مردم واقع شد.

علیرضابیگی با اشاره به تصویب قانون الزامی بودن مدرک فوق لیسانس برای نامزدهای نمایندگی مجلس خاطرنشان کرد: گاهی نماینده مجلس اقداماتی انجام می‌دهد که به جای تسهیل قوانین عمومی، ماندگاری آنان در مجلس را تضمین می‌کند و این زیبنده مجلس نیست.

وی افزود: تصویب قانون تعیین حقوق مادام‌العمر برای مقامات سیاسی نیز یک خدشه بزرگ برای مجلس بود و مبانی این قانون به قدری ضعیف بود که با واکنش مردم، مجلس از تصمیم خود برگشت.

علیرضابیگی با بیان اینکه مجلس نباید در اختیار اهداف گروه‌های خاص قرار گیرد، به تصویب قانون وقف دانشگاه آزاد اسلامی در مجلس اشاره و تصریح کرد: این مصوبه نیز یک عیب برای مجلس بود که با واکنش افرادحزب‌اللهی مواجه شد؛ چرا که دانشگاه آزاد متعلق به عموم مردم است و ملک شخصی افراد نیست که به خود اجازه دهند آن را وقف کنند.

پرداخت مبلغ یارانه به سازمان به جای پرداخت مستقیم به مردم

استاندار آذربایجان‌شرقی با طرح این سئوال که آیا کسانی که چنین طرح‌هایی ارائه می‌دهند نماینده خواست مردم هستند، گفت: اکنون از سوی برخی از نمایندگان مجلس طرحی ارائه شده که مبلغ یارانه‌ها به جای پرداخت مستقیم به مردم به یک سازمان دولتی داده شود تا به مردم خدمات درمانی و رفاهی ارائه کند.

وی ادامه داد: این همان تفکر گذشته است که اعتقاد داشت باید حق مردم را با یک واسطه به مردم بدهیم که قطعا این واسطه در پرداختن حق مردم مضایقه خواهد کرد.

علیرضابیگی با بیان اینکه این طرح با خواست دولت مغایرت دارد، افزود: اراده دولت احمدی‌نژاد این است که ثروت در اختیار مردم قرار گیرد و خود مردم آن را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: برخلاف کسانی که می‌گفتند مردم توانایی اداره اقتصاد را ندارند مردم در یک سال گذشته نشان دادند که می‌توانند اقتصاد را مدیریت کنند.

علیرضابیگی افزود: مبلغی که هر سال به حساب خانوارها در استان آذربایجان‌شرقی واریز می‌شود هفت برابر بودجه عمرانی استان است و این ثروت باید در راه تولید و رونق اقتصادی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به تصمیم دولت برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: در آستانه اجرای این مرحله باز هم حرف‌های یک سال گذشته تکرار می‌شود و اخیرا آقای هاشمی گفته است که یارانه‌های نقدی را به جای واریز به حساب مردم، به زیرساخت‌ها اختصاص دهید.

علیرضابیگی گفت: اکنون سئوال مردم از آقای هاشمی این است که دولت احمدی‌نژاد با وجود پرداخت این مبلغ، کدام کار را انجام نداده است که دولت‌های گذشته انجام می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: دولت اعلام کرده است که در گام دوم هدفمندی، دهک‌های بالای جامعه که مبلغ یارانه‌ها تاثیری در زندگی آنان ندارد به نفع دهک‌های پایین انصراف دهند تا به واسطه آن دولت امکان رسیدگی بیشتر به طبقات پایین را پیدا کند.

علیرضابیگی با بیان اینکه دولت همانند مرحله اول در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز نیازمند پشتیبانی مردم است گفت: تجربه جمهوری اسلامی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها امروز در دنیا مطرح شده و به الگویی برای کشورهای دیگر تبدیل شده است.

وی افزود: هنگامی که این طرح می‌خواست انجام شود برخی‌ها بر اساس تجربیات قبلی آن را غیرممکن می‌دانستند ولی با اجرای آن ملت ایران عدالت را هرچند محدود در زندگی خود احساس می‌کنند.

علیرضابیگی با بیان اینکه دولت به واسطه پشتوانه مردمی بحث عدالت را با قدرت تعقیب می‌کند، تصریح کرد: کارهایی در این دولت انجام یافته که هر کدام از آنها برای جاودانه شدن نام یک دولت کافی است از جمله انرژی هسته‌ای، مسکن مهر، مسکن روستایی، هدفمندی یارانه‌ها و بحث استقلال و خودکفایی.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اصل ضروری در انتخابات 12 اسفند را مشارکت گسترده مردم عنوان کرد و گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات پاسخ دندان‌شکنی به توطئه‌های نظام سلطه خواهد بود؛ البته در مرحله بعدی باید انتخاب افرادی که به مصالح مردم فکر کنند جزو اولویت‌های مردم باشد.

گرفتاری مردم در ادارات به واسطه قوانین است

وی با بیان اینکه عمده مشکلات جامعه در بحث قانون‌گذاری است گفت: گرفتاری مردم در ادارات به واسطه کهنه بودن قوانین و نقص دستگاه قانون‌گذاری است و پرداختن به این موضوع باید جزو اولویت‌های نمایندگان باشد.

علیرضابیگی تاکید کرد: نماینده‌ای باید انتخاب شود که پای مصالح مردم پافشاری کند و فرهنگ بسیجی که همان خود را ندیدن است در رفتار او متجلی شود.

وی افزود: انتخابات مجلس تجدید قوای انقلاب اسلامی و اصلاح حرکت به سمت تعالی و توسعه جمهوری اسلامی خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات علی‌رغم تبلیغات پرحجم نظام سلطه، پشتوانه دولت جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و حضور در مجامع بین‌المللی است.

وی افزود: این حضور نشان داد که پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر می‌شود و اهداف و آرمان‌های ملت ایران و انقلاب اسلامی نسبت به بهمن 57 هیچ تفاوتی نکرده است.

علیرضابیگی با اشاره به قیام 29 بهمن تبریز و دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری در سالروز این قیام خاطرنشان کرد: تبریز در 29 بهمن سال 56 ثابت کرد که پیشتاز و طلایه‌دار نهضت امام خمینی است و مردم آذربایجان همچنان پشتیبان آرمان‌های انقلاب اسلامی و در خط ولایت هستند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با وجود تنگناها و محدودیت‌ها مسیر پیشرفت خود را با قدرت طی کرده و در این میان توطئه‌های آمریکا و اسرائیل که حاضر نیستند عظمت ملت ایران را ببینند راه به جایی نبرده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی در شهرستان شبستر گفت: شاخص‌های توسعه شهرستان شبستر در بخش‌های مختلف رو به رشد است و این افتخار دولت جمهوری اسلامی است که مردم در آسایش و رفاه زندگی کنند. 

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول