اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تأمین اجتماعی گلستان:

طرح بیمه کشاورزان، شادابی برای گلستان به ارمغان می‎آورد

خبرگزاری فارس: مدیر تامین اجتماعی استان گلستان گفت: اجرای طرح بیمه کشاورزان، امید و شادابی برای استان به ارمغان می‎آورد.

طرح بیمه کشاورزان، شادابی برای گلستان به ارمغان می‎آورد

حسین امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: 33 درصد از کارگاه‎های کشاورزی مشمول طرح معافیتی بیمه تامین اجتماعی می‎شوند که 600 هزار هکتار و نزدیک به 193 هزار کشاورز در گلستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه گلستان قطب کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: در اجرای بند 100 ماده واحد بودجه سال 1390 کارگاه‎های صنفی کشاورزی مشمول معافیت خواهند شد و در باغات و مزارع کشاورزی کارفرما می‎تواند تا سقف پنج نفر از کارگرهای خود را بیمه کند.

امیری تصریح کرد: در این معافیت بر اساس دستمزد سال 1390 از 30 درصد پرداختی حق بیمه 10 درصد را کشاورزان پرداخت می‎کنند.

مدیر تامین اجتماعی گلستان ابراز داشت: برای اجرایی شدن این طرح نیاز به سند مالکیت و یا اجاره‌نامه، پروانه تاسیس یا پروانه بهره‎برداری معتبر، تعیین حدود مالکیت، پروانه معتبر نظام صنفی است.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری جهاد کشاورزی نظام‌نامه‎ای را تهیه کرده‎ایم که زیرساخت‎های لازم در این خصوص فراهم شود و پیشخوان بیمه کشاورزان را راه‌اندازی کنیم تا کشاورزان از این نعمت استفاده کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: با اجرای این مصوبه جنبش بیمه اجتماعی در استان رقم خواهد خورد و بسیاری از مشکلات کشاورزان مرتفع خواهد شد.

مدیر تامین اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه میزان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در کشور 65 درصد است، اذعان داشت: این رقم در گلستان تا 70 درصد محقق شده و اگر 33 درصد بخش کشاورزی نیز به آن اضافه شود از توسعه خوبی در این خصوص بهره‎مند می‎شویم.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول