اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

فشار اتحادیه اروپا به چین در مورد ایران و سوریه

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا از چین خواست علاوه بر گشودن بازارهای خود به روی اروپا در مورد جمهوری اسلامی ایران رویکرد تهاجمی اتخاذ کند و از قطعنامه شورای امنیت علیه سوریه دفاع کند.

فشار اتحادیه اروپا به چین در مورد ایران و سوریه

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، بعد از اظهارات "ون جیابائو" نخست وزیر چین در مورد همکاری دوطرف برای حل بحران بدهی‌های اروپا، "هرمان ون رامپوی" رئیس اتحادیه اروپا گفت: من بارها اعلام کردم که برای حل بحران اروپا به دسترسی شرکت‌های اروپایی به بازارهای بزرگ، حمایت از سرمایه گذاری و حقوق مالکیت معنوی نیاز داریم و نگرانی ما از سیاست‌های حمایتگرایانه دولت‌های دیگر است.

رامپوی در یک کنفرانس خبری در مورد مسائل بین‌المللی گفت: اتحادیه اروپا از تلاش‌های اتحادیه عرب برای پایان دادن به بحران سوریه حمایت می‌کند. همچنین از چین و روسیه به خاطر وتوی قطعنامه شورای امنیت در مورد سوریه انتقاد دارد.

رامپوی همچنین گفت: اتحادیه اروپا از همه اعضای سازمان ملل می‌خواهد که در مورد موضوع سوریه که بسیار مهم است رفتار مسئولانه داشته باشند.

اتحادیه اروپا همچنین از رویکرد چین و حمایت این کشور از ایران و موضع این کشور مبنی بر مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران ناخرسند است.

براساس این گزارش، چین و دیگر کشورها از جانب آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحریم ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور تحت فشار هستند.

ون رامپوی گفت: در دیدار با ون جیابائو نگرانی اتحادیه اروپا از برنامه هسته‌ای ایران را اعلام کردم و توضیح دادم که هدف ما از فشار به ایران و تحریم آوردن این کشور به میز مذاکره است.

پکن اعلام کرده است که در بحران مالی به اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد اما تاکنون طرحی برای سرمایه گذاری و نجات اروپا تصویب نکرده است.

چین بارها اعلام کرده است که موضع این کشور درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه مذاکرات و راه حل دیپلماتیک است.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول