اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

تقاضای مجدد عضو پارلمان قرقیزستان برای اخراج آمریکاییان از قرقیزستان

خبرگزاری فارس: یک عضو مجلس قرقیزستان بار دیگر تقاضای اخراج نظامیان آمریکا از پایگاه هوایی "ماناس" را کرد.

تقاضای مجدد عضو پارلمان قرقیزستان برای اخراج آمریکاییان از قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، "ترسون بای باقر‌اولو" نماینده حزب "عار ناموس"  در مجلس قرقیزستان امروز، با اعلام این تقاضا در نشستی به خبرنگاران رسانه‌های خارجی و داخلی حضور این پایگاه را تهدیدی به امنیت ملی این کشور عنوان کرد.

وی افزود: حضور پایگاه آمریکایی این احتمال را افزایش می‌دهد که قرقیزستان خارج از تمایل و خواهش خود به بحث و مقاومت‌های جهانی کشیده شود.

به گفته این عضو مجلس، قرقیزستان لازم است که به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام نظامی علیه خود، فرودگاه "مناس" را از حیث وجود نیروهای آمریکایی پاک کند و قرارداد حضور آنان را لغو نماید.

وی اظهار داشت: دولت قرقیزستان با اقدامات خود در زمینه ایجاد این پایگاه در خاک خود با 2 قدرت بزرگ آمریکا و روسیه وارد بازی شد و اما با توجه به توافق امضا شده از سوی سران کشورهای اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی، ما در یک بلوک نظامی با کشورهای شامل فضای کشورهای مستقل هم‌سود باید باشیم.

این عضو مجلس قرقیزستان در این نشست با اشاره به این که ایران امروز دارای موشک‌های دوربرد است تاکید کرد: این کشور به جدیت در برابر هر نوع تجاوز نظامی غرب علیه خود بی ملاحظه زیاد اقدام خواهد کرد.

این عضو مجلس قرقیزستان همچنین گفت: به عنوان یک عضو پارلمان درخواست کتبی خود برای اخراج پایگاه آمریکایی از خاک این کشور را به "الماس بیک آتمبایف" رئیس جمهور نیز ارسال کرده است.

تقاضای این عضو مجلس قرقیزستان در مورد  بستن پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه "ماناس" در حالی است که بیش از 2 هفته قبل جمعی از مردم این کشور نیز با برگزاری تظاهرات در بیشکک خواستار لغو قرارداد همکاری با آمریکا و خروج هر چه سریعتر این پایگاه شده بودند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول