اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفرنامه فارس از آبادان

حاشیه نگاری سفر سرپرستان خبرگزاری فارس در آبادان

خبرگزاری فارس: سفر مدیران و سرپرستان خبرگزاری فارس سراسر کشور به آبادان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

حاشیه نگاری سفر سرپرستان خبرگزاری فارس در آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، گردهمایی سه روزه مدیران و سرپرستان خبرگزاری فارس در آبادان عصر جمعه 14 بهمن به پایان رسید.

مدیران و سرپرستان نمایندگی‌های خبرگزاری فارس که در روز نخست از تالاب شادگان دیدن کرده و در روز دوم در همایش و نشستهای تخصصی و فشرده حضور داشتند سومین و آخرین روز سفر خود را با حضور در خرمشهر به پایان رساندند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ساعات اولیه صبح روز جمعه مدیران خبرگزاری فارس با حضور در محل یادمان شهدای شلمچه و قرائت فاتحه به شهدای گران‌قدر 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

با توجه به فضای معنوی خاص حاکم بر شلمچه مدیران و سرپرستان خبرگزاری فارس نیز بلافاصله با حضور در این مکان تحت تأثیر فضای موجود قرار گرفتند و پس از زیارت قبور مطهر شهدا هر یک در قسمتی از یادمان حضور یافتند تا گوشه‌ای از آنچه که به شهدای مظلوم شلمچه گذشت را از نزدیک ببینند.

توضیحات و شرح‌های جالب آقای توانگر از منطقه عمومی شلمچه به برخی از سرپرستان خبرگزار فارس از نکات قابل توجه این بازدید بود.

هم‌چنین با وجود سرمای هوا مدیرکل روابط عمومی خبرگزاری فارس نیز به محض ورود به شلمچه با پای برهنه و با بغضی ترکیده  و چشمانی اشک بار به سمت مزار شهدا حرکت می‌کرد.

دومین برنامه روز سوم سفر بازدید از بندر خرمشهر بود و مهمانان پس از شلمچه به سمت بندر این شهرستان حرکت کردند.

با توجه به تعطیلی روز جمعه، بندر خرمشهر برخلاف روزهای دیگر هفته در سکوت مطلق و آرامشی قرار داشت که در نوع خود جالب توجه بود.

هیئت همراه پس از حضور در بندر خرمشهر بلافاصله به سمت پایانه خلیج فارس که یکی از بزرگترین پایانه‌های دریایی کشور است حرکت کردند.

پس از انتظاری چند دقیقه‌ای مقرر شد تا ابتدا بازدیدی از بندر خرمشهر انجام شود اما به محض خروج از پایانه و مشاهده سرمای هوا این برنامه لغو شد.

پس از آن مهمانان به سمت اسکله پایانه حرکت تا سوار کشتی مسافری شده و سفر دریایی خود را آغاز کنند.

به محض ورود به کشتی مسافری به طبقه دوم آن هدایت شدیم اما با توجه به منظره‌های زیبای موجود تقریباً همه سرپرستان بلافاصله به سمت محوطه باز کشتی حرکت تا زیبایی اروندرود و کارون را از نزدیک ببیند.

این مناظر زیبا از چشم دوربین‌ها هم پنهان نماند و صدای شاطر دوربین‌های عکاسی برای دقایقی صدای غالب شده بود.

محل حرکت کشتی نیز دقیقاً در تقاطع اروندرود و کارون قرار داشت و در طول سفر نیز معاون عملیاتی اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر به شرح منطقه می‌پرداخت و به سؤالات حاضران در خصوص موقعیت منطقه پاسخ می‌گفت.

فضای جالب موجود در کشتی مسافری و چشم‌اندازهای طبیعی آن برخی از سرپرستان را هیجان‌زده کرده بود.

با توجه به عرض 500 متری اروندرود بین ایران و عراق و حرکت کشتی مسافری در وسط اروندرود آن سوی مرز به راحتی قابل رؤیت بود و به وفور می‌شد به مقایسه پیشرفت‌ها در سواحل ایران نسبت به عراق پرداخت.

در حالی که در سمت کشورمان اسکله‌ها، ساخت و سازها، ساختمان‌های زیبای ساحلی را می‌دیدیم در سمت عراق هیچ خبری از این ساخت و سازها نبوده و از ظرفیت‌های مناسب سواحل به نحو مطلوبی بهره‌برداری نشده است.

هم‌چنین لنگرگیری کشتی‌ها در کنار شرکت‌های کشتی‌سازی مسیر دریایی آبادان ـ خرمشهر و پهلوگیری بیش از 100 لنج در طول مسیر از جلوه‌های جالب توجه دیگر بود.

در بخشی از مسیر و در آن سوی مرز برخی از خانواده‌های عراقی دیده می‌شدند که برای تفریح به طبیعت زده تا برای ساعاتی دور از تنش‌ و هیاهوی جنگ به تفریح در کنار خانواده بپردازند.

حضور مدیرکل استانی خبرگزاری فارس و تعدادی از سرپرستان در کابین کاپیتان کشتی از حاشیه جالب توجه دیگر این سفر دریایی بود.

هم‌چنین برخی از سرپرستان استان‌ها که به نشست‌های تخصصی روز پنج‌شنبه بسنده نکرده بودند فرصت را غنیمت شمرده و در طول سفر به بحث و گفت‌وگو در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

دقایقی پس از اتمام صرف ناهار، کشتی مسافری به اسکله خلیج فارس بندر خرمشهر رسید.

گرفتن عکس یادگاری در کنار کشتی برلیان آخرین سکانس از گردهمایی سه روزه مدیران و سرپرستان نمایندگی‌های خبرگزاری فارس سراسر کشور در آبادان بود و سپس از با بدرقه مسئولان بندر خرمشهر به سمت هتل محل اقامت رفته تا به مبادی خود بازگردند.

حاشیه‌نگاری امید زباری

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول