اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد:

100 درصد هزینه آموزش کارآموزان بی‌بضاعت پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: هزینه آموزش کارآموزان بی‌بضاعت فنی و حرفه‌ای استان یزد به صورت 100 درصدی پرداخت می‌شود.

100 درصد هزینه آموزش کارآموزان بی‌بضاعت پرداخت می‌شود

 حبیب‌الله کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در راستای اجرای عدالت آموزشی با توسعه گستره و تنوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، همه اقشار جامعه می‌توانند از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند.

وی افزود: هزینه‌های آموزشی افرادی که توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند از طریق خرید خدمات آموزشی و یا عقد قرارداد با مؤسسات کارآموزی به صورت 100 درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ارتقاء فرهنگ کار بیان کرد: فرهنگ کار در مناطق محروم ضعیف است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دلیل اینکه خاستگاه آنها بازار کار است، افراد را به لحاظ عملی با کار آشنا می‌کند.

کارگر افزود: این آموزش‌ها در توانمندسازی نیروی انسانی نقش مؤثری دارد و می‌تواند در ارتقاء فرهنگ کار و روحیه فعالیت و اشتغال بسیار تأثیرگذار عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری نیروی انسانی مهارت آموخته در مراکز تولیدی و صنعتی و نیز در طرح‌های اقتصادی ضرورت دارد.

کارگر تأکید کرد: بدون شک توسعه اقتصادی با توسعه منابع انسانی گره خورده و یکی از راه‌های مؤثر توسعه منابع انسانی در کشورها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.

وی آموزش‌های مهارت‌محور را موجب صرفه جویی در هزینه‌ها، بهبود بهره‌وری منابع، افزایش کارایی و اثربخشی، رقابت‌پذیری فعالیت‌ها و خدمات بنگاه‌های اقتصادی و افزایش امنیت اجتماعی و ملی عنوان کرد.

کارگر در مورد مهارت‌آموزی دانشجویان و ورود آنها به بازار کار عنوان کرد: با توجه به اینکه در دانشگاه‌ها بیشتر دروس تئوری به دانشجویان ارائه می‌شود، برای حضور این افراد در بازار کار نیاز است که این دانش تئوری با مباحث مهارتی و عملی توأم شود.

وی یادآور شد: در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با رشته‌های تحصیلی و نیاز مهارتی در قالب مراکز جوار دانشگاهی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول