اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

شلمچه همیشه بوی پدر می‌دهد

خبرگزاری فارس: در بدو ورود به شلمچه تابلو بزرگی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند « هر قدم به قدم این منطقه آغشته به خون شهداست با وضو وارد شوید» این نوشته لحظه‌ای انسان را به فکر وا می‌دارد وقتی وضو می‌گیری و وارد حریم شلمچه می‌شوی لحظه‌ای احساس می‌کنی در کربلا و در نزدیکی حرم ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) قرار گرفته‌ای.

شلمچه همیشه بوی پدر می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، در بدو ورود به شلمچه تابلو بزرگی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند « هر قدم به قدم این منطقه آغشته به خون شهداست با وضو وارد شوید» این نوشته لحظه‌ای انسان را به فکر وا می‌دارد وقتی وضو می‌گیری و وارد حریم شلمچه می‌شوی لحظه‌ای احساس می‌کنی در کربلا و در نزدیکی حرم ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) قرار گرفته‌ای، به شلمچه می‌رسیم پسران و دختران جوان را می‌بینیم که هر یک در گوشه‌ای با گرفتن کتابی در حال زمزمه زیارت عاشورا هستند.

بعضی‌ها هم در یکی از خاکریزهای آن منطقه نشسته‌اند و نظاره‌گر آسمان هستند و با خدای خود نجوا می‌کنند.

در میان این جمعیت دختر جوانی که با حالت خاصی در حال خواندن زیارت عاشورا بود و ناخودآگاه اشک از چشمانش سرازیر می‌شد نظر ما را به خود جلب می‌کند.

او که در کنار سیم خاردار نزدیک یادمان مشهد شلمچه بر روی خاک نشسته و زیارت عاشورا زمزمه می‌کرد در پاسخ به این سؤال که در شلمچه چه می‌کنی؟ می‌گوید: هر سال در آستانه عید دلم برای دیدن پدر پرپر می‌زند و تقریباً سه سالی است که خدا به من توفیق داده تا به اتفاق مادرم از طریق کاروان‌های نور به این خطه بیایم.

خانم جلالی می‌افزاید: شلمچه همیشه برایم بوی پدر می‌دهد وقتی به این جا می‌رسم احساس غریبی به من دست می‌‌دهد گویی که پدرم در اینجا به انتظار نشسته است.

وی گفت: پدرم در این منطقه به خیل عظیم شهدا پیوسته و به این خاطر حتی وصیت کرده‌ام که مرا در این خاک دفن کنید به خاطر پدر.

این دختر جوان شهید سرافراز می‌افزاید: پدرم عاشق حسین بود هیچ‌گاه نام اباعبدالله الحسین(ع) از زبانش نمی‌افتاد و اینجا نیز کربلای ایران است.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ نشانی از پدر را نیافته‌ایم و همیشه امیدی در دل داریم که او بر می‌گردد.

یک جوان دیگری که او نیز با گذاشتن چفیه‌ای بر سر اشک می‌ریزد می‌گوید: مناطق عملیاتی حس خاصی به من می‌دهد وقتی به شلمچه می‌آیم احساس راحتی و سبکی می‌کنم.

امیرحسین راست‌منش می‌افزاید: دیدن مناطق عملیاتی و زنده نگه داشتن فضای دوران جنگ تحمیلی در آن یکی از کارهای ارزشمندی است که باعث شده نسل جدید با دوران دفاع مقدس بیگانه نباشد.

وی اظهار داشت: برای دومین بار هم‌سفر کاروان‌های راهیان‌نور هستم و خوشحال هستم که خداوند توفیقی داده دیگر بار خطه مقدس شلمچه را ببینم.

در شلمچه همه مشغول راز و نیازند کسی را نمی‌توان یافت که در این نقطه از ایران‌زمین حس خاص معنوی به او دست نزند و به یاد جان‌فشانی‌های جوانان این مرز و بوم اشک نریزد.

حقیقتاً شلمچه برای همه ما بوی پدر می‌دهد.

---------------------

عارف دورقی

---------------------

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول