اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف آبادی:

سرنوشت حسنی مبارک در انتظار آل خلیفه / ایران دخالتی در امور بحرین ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رژیم آل خلیفه و آل سعود که با همکاری آمریکا رو به سرکوب مردم بحرین آورده است باید بداند که آینده‌ای جز آنچه بر سر قذافی، حسنی مبارک و بن علی آمد، در انتظار آنان نیست.

سرنوشت حسنی مبارک در انتظار آل خلیفه / ایران دخالتی در امور بحرین ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای بحرین که در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: رژیم آل خلیفه، آل سعود، آمریکا و حامیان آن با چنگ و دندان علیه ملت بحرین بسیج شده‌ و مردم این کشور که تنها خواستار احقاق حقوق مشروع خود هستند را با انواع سلاح‌های جنگی به خاک و خون کشیده و عده زیادی را دستگیر می‌کنند.

وی با بیان اینکه سردمداران این کشورها ادعای اسلام دارند، گفت: اینها در عمل نشان دادند که بویی از اسلام نبرده‌اند و با آمریکا در ریختن خون مردم مظلوم بحرین هم‌پیمان شده و از هیچ شکنجه و رفتارهای وحشیانه و حتی هتک ناموس دریغ نمی‌کنند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ملت بحرین سابقه تاریخی و درخشانی در تاریخ اسلامی و تشیع دارند و از همان صدر اسلام نیز به دنبال تقوا، کرامت، آزادی و فضیلت بودند. 

وی با تاکید بر اینکه قیام ملت بحرین قیام اسلامی است، تاکید کرد: آل خلیفه همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت در این کشور بوده که هوشیاری ملت بحرین سبب خنثی شدن این توطئه آل خلیفه شده است.

*تغییر بافت اجتماعی بحرین سیاست آل خلیفه

دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های مزدورانه رژیم آل خلیفه در تغییر بافت اجتماعی بحرین اشاره کرد و گفت: 600 هزار نفر از جمیعت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند اما رژیم آل خلیفه با دادن تابعیت به مزدوران و بعثی‌ها در صدد تغییر بافت جامعه بحرین است و حتی با یاری گرفتن از عربستان به کشتار مردم خود می‌پردازد.

وی با اشاره به حضور آمریکا در کشتار ملت مظلوم بحرین خاطر نشان کرد: آمریکا با همکاری آل خلیفه، آل سعود و رژیم صهیونیستی به مدت یک سال است که به نسل‌کشی، تبعیض، ناعدالتی و حمله با گازهای سمی و شیمیایی به مردم می‌پردازد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با یادآوری سرنوشت دیکتاتورهایی چون حسنی مبارک و قذافی گفت: گویا آل خلیفه و آل سعود از سرنوشت این دیکتاتورها درس عبرت نگرفته‌اند و نمی‌دانند که سرنوشت مشابهی در انتظار آنان است.

وی قرن 21 را قرن بیداری و اراده ملت‌ها دانست و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای ملت بحرین این است که آبروی اسلام‌خواهان دروغین را برده است.

دری نجف آبادی انقلاب‌های مردم منطقه را برگرفته از نهضت امام حسین (ع) دانست و اظهار داشت: هر جا که مقاومتی باشد این اسلام‌خواهان دروغین حضور می‌یابند و با تمام توان در برابر آن می‌ایستند و بر همین اساس است که به دشمنی با جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند.

وی علمای اسلام را به حمایت از ملت بحرین فراخواند و تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم در حمایت از ملت بحرین به پا خیزیم و اجازه ندهیم ملتی به خاطر قلدر بازی‌های آل خلیفه و آمریکا زیر ظلم و ستم قرار گیرد.

امام جمعه اراک ضمن تاکید بر برخورد مزدورانه شورای امنیت و سازمان‌های مدعی حفظ حقوق بشر در برابر بحرین و سوریه، هرگونه دخالت ایران در امور داخلی بحرین را رد کرد و گفت: جمهور اسلامی ایران به هیچ وجه در امور داخلی بحرین دخالت نمی‌کند و تنها به حمایت معنوی نظیر برگزاری چنین همایش‌هایی اکتفا کرده است اما مستکبران با این اتهامات در صدد ایجاد شکاف و تفرقه در منطقه هستند.

وی با بیان اینکه عذاب الهی در انتظار حکام عربستان و بحرین است، اظهار داشت: آیا آل سعود و آل خلیفه از خداوند و پیامبر و شهدا شرم نمی‌کنند که برای حفظ پایگاه‌های آمریکا و امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه به کشتار وحشیانه ملت بحرین می‌پردازند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول