اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

توسعه بزرگراه‌ها در کشور 2.8 برابر شده است

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه بزرگراه‌ها در مقایسه با دولت‌های پیشین 2.8 برابر، در ارتباط با راه‌ها 3.6 برابر، در زمینه خطوط ریلی و راه آهن 1.7 برابر و در مورد راه‌های روستایی 1.9 برابر رشد داشته است.

توسعه بزرگراه‌ها در کشور 2.8 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، علی نیکزاد امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح بزرگ راهسازی در جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز هدف بخش حمل و نقل بر پایه محور توسعه است.

وی افزود: زیرساخت‌های حمل و نقل از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در دولت نهم و دهم در این زمینه پیگیری و تأکید شده و کارهای ارزشمندی نیز صورت پذیرفته است.

نیکزاد با چهار مقایسه در زمینه توسعه و بهسازی راه‌های اصلی در کشور عنوان داشت: در دولت نهم و دهم، توسعه بزرگراه‌ها در مقایسه با دولت‌های پیشین 2.8 برابر، در ارتباط با راه‌ها 3.6 برابر، در زمینه خطوط ریلی و راه آهن 1.7 برابر و در مورد راه‌های روستایی 1.9 برابر رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت نهم و دهم، به طور میانگین سالانه، 831 کیلومتر بزرگراه، 883 کیلومتر راه و یک‌هزار و 550  کیلومتر راه آهن ساخته شده است.

وزیر راه و سازی یادآور شد: دولت نهم و دهم در استان سیستان و بلوچستان اقدامات بسیار زیادی را در حوزه راه‌ها انجام داده به طوری که از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

نیکزاد تصریح کرد: دولت نهم و دهم در جنوب سیستان و بلوچستان، 461 کیلومتر راه روستایی احداث کرده است.

وی افزود: ساخت و توسعه پروژه‌های زیرساختی و مهم حمل و نقل کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان با هدف تکمیل کریدور شمال ـ جنوب و برقراری ارتباط مناسب و سریع‌تر با سایر نقاط کشور و نیز به منظور احیای مسیر ترانزیت به آسیای میانه و کشورهای جنوب خلیج فارس و پاکستان و هند از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول