اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور:

ایران اسلامی باید در بالاترین ترازهای پیشرفت قرار گیرد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان گفت: ایران اسلامی اگر بخواهد پیام انسانی، الهی و صلح را منتشر کند باید در بالاترین ترازهای پیشرفت قرار داشته باشد.

ایران اسلامی باید در بالاترین ترازهای پیشرفت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح طرح‌های بزرگ راهسازی در ایرانشهر اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان کارهای بسیار بزرگی انجام شده و با توجه به دیداری که با علما، معتمدان و بزرگان این استان داشته‌ایم، چند انتظار از دولت داشتند که آنها را عملی کنیم.

وی افزود: نخستین انتظار آنان، ایجاد نیروگاه در سطح منطقه بود، که این نیروگاه ساخته شد و به بهره‌برداری رسید و چند نیروگاه دیگر نیز در دست ساخت داریم، مورد دوم احداث کارخانه سیمان بود که امروز سیستان و بلوچستان تولید کننده سیمان است.

رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین سومین انتظار بزرگان استان، ایجاد راه آهن بود که عملیات احداث راه آهن زاهدان ـ چابهار،آغاز شده و امیدواریم ادامه داشته باشد و انتظار بعدی مردم، ایجاد سد برای جمع‌آوری آب بود که در این زمینه نیز سرمایه گذاری‌های لازم انجام شده و هم اکنون چند سد آماده بهره‌برداری است.

احمدی‌نژاد بیان کرد: دولت تاکنون به وعده‌هایی که داده عمل کرده است اما با افتتاح این طرح‌ها هنوز نیازهای اساسی مردم برطرف نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تأکید من روی ساختن و سازندگی بوده زیرا شرط رسیدن به پیشرفت و افتخار، سازندگی است.

رئیس جمهور ادامه داد: ملت بزرگ، تاریخی، با فرهنگ و معتقد به ارزش‌های الهی ایران باید عظمت و افتخار خود را همچنان حفظ کنند و در مقابل هجوم استکبار گران و غارتگران که چشم دیدن رفاه مردم ما را ندارند با پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی به دستاوردهای مهمی دست یابند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ایران اسلامی اگر بخواهد پیام انسانی، الهی و صلح را منتشر کند باید در بالاترین ترازهای پیشرفت قرار داشته باشد، چنانچه فرهنگ و پیامی برای مردم دنیا داریم اما فقیر و عقب مانده باشیم، کسی به حرفمان گوش نمی‌کند.

وی گفت: انتظار ما این است که استان سیستان و بلوچستان در صدر قرار گیرد و سرآمد کشور شود زیرا این توانایی و قابلیت را دارد.

رئیس جمهور افزود: این استان پهناور از استعدادها و ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش‌های کشاورزی، معدن و صنایع وابسته برخوردار است که باید به قطب اصلی تجارت تبدیل شود.

وی به تولید 140 هزار تن موز در این استان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان دارای استعدادهای فراوانی است به طوری که همه میوه‌های درجه یک دنیا در این استان تولید می‌شوند.

احمدی‌نژاد عنوان کرد: تجربه نشان داده که هر جا با همدلی، اتحاد و توکل بر خدا وارد شده‌ایم نتیجه بخش بوده و مردم نیز باید با کار و تلاش در ساختن کشور سهیم باشند زیرا تلاش دشمن برای این است که از پیشرفت ایران جلوگیری کند.

وی افزود: مردم این استان از زابل گرفته تا چابهار، مردم بسیار خوبی هستند و جوانان با استعدادی در این خطه فعالیت می‌کنند که می‌توانند این استان را هماهنگ با سایر استان‌های برخوردار کشور به پیشرفت و آبادانی برسانند.

رئیس جمهور ادامه داد: طبق شاهنامه فردوسی، مردم این استان مؤمن، شجاع و همیشه دلیری هستند که همواره در شرایط سخت پایدار و استوار مانده‌اند و از میهنشان در مقابل استعمارگران دفاع کرده‌اند.

احمدی‌نژاد بیان کرد: با توجه به شرایط سخت دولت با استواری و مصمم، از تمامی پروژه‌های زیربنایی در این استان حمایت کرده و باید این استان پیشرو باشد.

وی یادآور شد: از نظر محصولات کشاورزی، معدنی و ... این استان بسیار غنی است و با ایجاد راه آهن باید از این فرصت به نحو مناسبی استفاده شود و با کشور پاکستان در زمینه اقتصادی و تجاری تبادلاتی صورت پذیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: پاکستان به محصولات ما و ما به محصولات پاکستان نیاز داریم لذا نباید مانعی در تجارت این دو کشور باشد با وجود قطار از این امکان بهره بهینه‌ای شود.

احمدی‌نژاد گفت: از نظر شیلات نیز این استان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار مناسبی برخوردار است لذا از محصولات و فرآورده‌های دریایی به خوبی استفاده شود.

وی افزود: مردم این استان با عشق به ایران و اهل بیت (ع) و پیامبر مکرم اسلام (ص) تلاش کنند تا با وحدت و انسجام و یکدلی چون همیشه در کنار هم باشند و در راه توسعه و پیشرفت استانشان تلاش کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول