اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور

راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز با حضور رئیس جمهور، راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر به طول 282 کیلومتر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان امروز در مراسم افتتاح چند طرح بزرگ در منطقه جنوب استان با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری و استانی اظهار داشت: راه اصلی چابهار ـ ایرانشهر به طول 282 کیلومتر، با اعتبار 215 میلیارد و 500 میلیون ریال امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

براتعلی حسینی افزود: ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان با هدف تکمیل کریدور شمال و جنوب و برقراری ارتباط مناسب و سریع‌‌تر با سایر نقاط کشور به ویژه احیای مسیر ترانزیت به آسیای میانه از اهمیت شایانی برخوردار است.

وی بیان کرد: همچنین ضرورت ارتباط بین روستاها و بخش‌های مختلف استان و توسعه راه‌ها در این منطقه، آبادی‌‌های متعددی را از بن بست خارج و رشد و توسعه فرهنگی و اجتماعی را شتاب بیشتری خواهد داد.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان ادامه داد: راه‌ اصلی چابهار ـ نیکشهر ـ ایرانشهر در سیستان و‌ بلوچستان و در جنوب شرقی کشور از حدود 14 کیلومتری محور  کنارک به سمت چابهار آغاز شده است.

حسینی عنوان کرد: طول این محور از سه راهی کنارک تا ایرانشهر، 282 کیلومتر است و قطعات یک و چهار و پل‌های بزرگ واقع شده در قطعات و  قسمتی از قطعه 9 به صورت موقت تحویل شده است.

وی گفت: با افتتاح قطعه 5، 6، 6 ب و 7 و 8 و قسمتی از قطعه 9 و تقاطع بزمان، مسیر کلی از چابهار تا ایرانشهر در مسیر عبور قرار خواهد گرفت.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: عمده اهداف افتتاح این طرح، ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق شمال شرقی کشور به دریای عمان، تکمیل کریدور شمال و جنوب و برقراری ارتباط مناسب و سریع‌تر با کشورهای افغانستان و پاکستان با توجه به توسعه بندر آزاد چابهار و بنادر پزم و گواتر است.

حسینی اضافه کرد: کاهش طول مسیر نسبت به  محور قدیمی موجود به طول 85 کیلومتر با مشخصات هندسی و ایمنی به مراتب بیشتر و بهتر نسبت به محور قبلی و کاهش تصادفات و کاهش قابل توجه مصرف سوخت و زمان تردد، زمینه مناسبی را برای رشد سیستان و بلوچستان و ترانزیت شرق کشور فراهم می‌کند.

وی گفت: این محور سبب ارتباط سریع روستاها و شهرها و همچنین دسترسی سریع و آسان‌تر به مرزهای جنوبی، تقویت مرزداران این خطه و امکان ارائه خدمات بیشتر را فراهم می‌کند.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان به ویژگی اجتماعی و فرهنگی این محور اشاره کرد و بیان داشت: با بهره‌برداری از این محور، آبادی‌های بسیار وسیعی از بن بست خارج و به رشد و توسعه اجتماعی شتاب داده می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: همچنین مردم محروم این منطقه همانند مردم سایر نقاط کشور از مواهب بی‌شمار اجتماعی و فرهنگی برخوردار شده  و با شکوفایی استعدادهای خویش بیش از پیش در خدمت کشور اسلامی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: با افتتاح قطعه 5 تا 9 و تقاطع بزمان، بهره‌برداری از کل محور آغاز می‌شود و بیش از 30 روستا به شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و چابهار متصل و از حیات اقتصادی تازه‌ای برخوردار که در صنعت کشاورزی، دامداری و رونق تولید خرما و امکان ایجاد تأسیسات عظیم تجاری و اقتصای مؤثر خواهد بود.

سرپرست راه و ترابری جنوب سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر این، با توجه به توسعه بندر چابهار و افزایش ظرفیت آن از 2 میلیون تن به 6 میلیون تن، تبادل کالا بین بنادر و مرکز ایران از یک سو و تبادل با بنادر آن سوی خلیج فارس را امکان پذیر و پر رونق خواهد کرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول