اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه آماده میزبانی از پناهجویان احتمالی از سوریه می‌شود

خبرگزاری فارس: دولت آنکارا به بهانه احتمال مداخله نظامی غربی‌ها در سوریه و آغاز موج مهاجرت به سوی ترکیه، خود را آماده میزبانی از یکصد هزار پناهجوی محتمل سوری می‌کند.

ترکیه آماده میزبانی از پناهجویان احتمالی از سوریه می‌شود

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، دولت ترکیه به منظور آمادگی برای پذیرش پناهجویان احتمالی از کشور سوریه هفت اردوگاه ویژه دایر می کند.

در همین راستا وزارت کشور ترکیه نیز پیش نویس قانون حفاظت از اتباع خارجی در خاک ترکیه را به هیات وزیران فرستاد. این لایحه بر اساس خواسته اتحادیه اروپا و سازمان ملل تهیه شده است.

بر این اساس هفت اردوگاه پناهجویان با کمک مالی از سوی اتحادیه اروپا دایر می شود. این اردوگاه ها در شهرهای آنکارا، ازمیر، قیصریه، کیلیس، ارزروم، وان و قرق لارلی پیش بینی شده است.

دولت ترکیه در نظر دارد علاوه بر این اردوگاه ها، اردوگاه های دیگری را نیز در سایر شهرهای ترکیه و به مرور زمان دایر کند.

در اولین اردوگاه های دایر شده در شهرهای یاد شده پیش بینی پذیرش یکصد هزار پناهجوی سوری شده است. وزارت کشور ترکیه اعلام کرد در حال حاضر و بعد از وقوع درگیری ها در سوریه حدود 9 هزار و چهارصد پناهجوی سوری در اردوگاه پناهجویان در استان هاتای زندگی می کنند.

دولت ترکیه در حالی مدعی آغاز موج مهاجرت از سوریه به ترکیه می شود که حتی آن دسته از مردم سوریه که در روزهای اولیه تحرکات گروه های تروریستی در این کشور به ترکیه گریخته بودند، با بازگشت آرامش به سوریه به کشورشان بازگشتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول