اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار شدیداللحن سوریه به سران رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه سوریه درباره عواقب هرگونه حمله به مسجدالاقصی یا هتک حرمت آن برای مقاصد انتخاباتی هشدار داد و مسئولیت هرگونه اقدام علیه قبله نخست مسلمانان را بر عهده تل‌آویو دانست و آن را از تبعات آن بر حذر داشت.

هشدار شدیداللحن سوریه به سران رژیم صهیونیستی

به گزارش فارس، وزارت خارجه سوریه امروز در واکنش به فراخوان برخی سران صهیونیست برای هتک حرمت مسجدالاقصی، بشدت به تل‌آویو هشدار داد.

این هشدار جدی به رژیم صهیونیستی از طرف دمشق در حالی صورت می‌گیرد که اتحادیه عرب و کشورهای عربی به نیابت از آمریکا و دیگر کشورهای غربی در حال طراحی برای سرنگون کردن نظام سوریه هستند و در قبال چنین مسائلی در رژیم صهیونیستی ساکت هستند.

جهاد المقدسی سخنگوی وزارت خارجه سوریه امروز بشدت از سخنان مسئولان حزب لیکود اسرائیل (حزب حاکم به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم) درباره هتک حرمت مسجدالاقصی ابراز انزجار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شام‌پرس، مقدسی گفت: وزارت خارجه سوریه با شدیدترین عبارات از سخنان مسئولان حزب لیکود اسرائیل که خواستار تعرض به مسجدالاقصی شدند، ابراز انزجار می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه، اینگونه سخنان و مواضع را بسیار خطرناک دانست که با هدف تحریک روشمند برای اهانت به مسجدالاقصی است که جایگاهی دینی و ارزشی والا برای همه مسلمانان دنیا دارد.

سوریه از جامعه بین‌الملل خواست مسئولیت خود در این خصوص را بر عهده بگیرد و تاکید کرد ه شهر قدس هنوز تحت اشغال اسرائیل است و مسئولیت حمایت از مقدسات تحت اشغال بر عهده آن است.

دمشق هشدار داد: هرگونه تبعات و پیامدهای این ماجراجویی نسنجیده بر عهده اسرائیل است که از این حرم مقدس شریف برای مقاصد انتخاباتی استفاده می‌کند و از مسئولیت‌های خود در قبال صلح عادلانه فرار می‌کند و این امر تهدید مستقیم و اهانت به احساسات مردم عرب و مسلمان دنیا است.

دو روز گذشته برخی رسانه‌های اسرائیل به نقل از برخی از اعضای حزب لیکود اعلام کرده بودند که آنان خواستار حمله به مسجد الاقصی با هدف تخریب آن و ساخت معبد کذایی شده بودند.

انتهای پیام/.++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول