به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی برق تبریز، این مرکز با حضور استاندار آذربایجانشرقی به عنوان سیستم هوشمند چندرسانهای برای نخستین بار در شمالغرب کشور مورد استفاده قرار گرفت.
استاندار آذربایجان شرقی در آیین گشایش این سامانه با اشاره به اهمیت پاسخگویی در مواقع بحرانی گفت: وجود چنین سیستمهایی نقش بسزایی در ارتباط با مردم و افزایش رضایتمندی دارد و بهتر است این سامانه به صورت سیتمی جامع در تمام ادارات و سازمانها مورد استفاده قرار گیرد.
از اهداف ایجاد این سامانه میتوان به ایجاد بستر پاسخگویی در تمامی زمینههای فعالیت شرکت از جمله خاموشیهای ناخواسته و با برنامه، رسیدگی به درخواستها و شکایات، تسریع در ارائه خدمات و ارتقاء کیفیت آن، ایجاد امکان اطلاعرسانی موثر، ایجاد بستر مناسب به منظور آمادگی در مواجهه با بحران و.... اشاره کرد.
سامانه 121 شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تعداد 25 نفر نیروی انسانی، قابلیت پاسخگویی به 15 هزار تماس در روز و در بخش چند رسانهای قابلیت بررسی، پاسخدهی و اطلاعرسانی حدود 12 ارتباط در ثانیه را دارا است.
سامانه مرکز فوریتهای برق تبریز به عنوان سامانهای هوشمند دارای امکاناتی همچون سیستم پاسخگویی اتوماتیک، مرکز تلفنی مبنی بر IP، نرم افزار ارتباط با مشتری، مدیریت هوشمند تماسها، اپراتورها، سیستم ضبط مکالمات، سیستم پیام صوتی، سرور پیامک، ایمیل سرور، فکس سرور، سیستم امنیتی و دیگر مزایایی است که آن را از یک سیستم تلفن مرکزی ساده متمایز میسازد.
برنامههای آتی برای ارتقاء این سیستم شامل یکپارچهسازی نرم افزارهای کاربردی سامانه با GIS-SCADA، اتوماسیون اداری و مالی، لینک سامانه 121 با سیستم خدمات مشترکان، لینک سیستم مکانیابی خودروهای عملیاتی (GPS)،PM با قابلیت لینک سیستم مکانیابی جغرافیایی و... است که در آینده نزدیک و با فراهم شدن زیرساختها این اهداف محقق خواهد شد.
پل ارتباطی شهروندان با مرکز فوریتهای شرکت توزیع نیروی برق تبریز شماره تلفن 121، سامانه پیام کوتاه به شماره 200041121،وب سایت به آدرس WWW.TBT121.ir و پست الکترونیکی Tabriz121@TBT121.ir است.
انتهای پیام/ی20