اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

دیدار رئیس شورای عالی نظامی مصر با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی نطامی مصر در دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در قاهره با اشاره به پایبندی دو طرف به تعهدات بین‌المللی درباره مسائل مورد نظر از جمله کمک‌های نظامی آمریکا به مصر و آزادی فعالان آمریکایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیدار رئیس شورای عالی نظامی مصر با رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، روز گذشته المشیر "محمد حسین طنطاوی" با "مارتین دمپسی" در قاهره دیدار و با یکدیگر درباره مسائل و قضایای مورد نظر از جمله قضیه فعالیت سازمان‌های خارجی مدافع دمکراسی در مصر و بازداشت فعالان آمریکایی و روند گذار مصر به دموکراسی تبادل نظر کردند.

همچنین در این دیدار دو طرف درباره مسائل مشترک امنیتی و توافقنامه‌های بین‌المللی گفتگو و بر اهمیت پایبندی قاهره‌-‌واشنگتن بر این توافقنامه‌ها تاکید و روابط استراتژیک میان دو کشور را بسیار عمیق ارزیابی کردند.

سرهنگ "دف لابان"، سخنگوی رئیس ستاد ارتش آمریکا اعلام کرد: دمپسی با طنطاوی و سامی عنان، معاون طنطاوی و نایب رئیس شورای عالی نظامی مسائل امنیتی میان واشنگتن و قاهره را مورد بحث و بررسی قرار داد، اما از جزئیات این مذاکرات سخنی نگفت.

وی گفت: قرار است هیئتی به نمایندگی از کنگره آمریکا ظرف هفته اینده راهی قاهره شود تا با مقامات مصری درباره مسئله کمک‌های مالی آمریکا به این کشور بحث و گفتگو کند.

وی افزود: قرار است، در این سفر "جیمز ماتیس"، رئیس نیروهای مرکزی آمریکا روز دوشنبه با طنطاوی و عنان در قاهره دیدار کند.

قضیه بازداشت فعالان آمریکایی در قاهره به شدت به روابط امریکا و مصر لطمه زده است و واشنگتن پیش ازاین اعلام کرده بود، در صورتی که قاهره فعالان آمریکایی حاضر در این کشور را آزاد نکند، کمک‌های نظامی خود به مصر را قطع خواهد کرد.

این فعالان آمریکایی در قالب سازمان‌های مدافع آزادی و دمکراسی در مصر فعالیت می‌کردند و به دلیل مشکوک بودن فعالیت‌ آنها چندی پیش توسط دولت مصر از فعالیت ممنوع شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول