اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی/جمعیت انبوه فلسطینیان برای دفاع از قدس

خبرگزاری فارس: همزمان با اعلام صهیونیست‌های افراطی برای یورش به مسجدالاقصی نظامیان رژیم صهیونیستی به طور گسترده در اطراف این مکان مقدس و خیابان‌های بیت‌المقدس مستقر شده و فلسطینیان نیز با وجود تدابیر شدید امنیتی خود را به مسجدالاقصی رسانده‌اند.

استقرار گسترده نظامیان صهیونیست در اطراف مسجدالاقصی/جمعیت انبوه فلسطینیان برای دفاع از قدس

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری"فلسطین الیوم" به دلیل جمعیت عظیم شهروندان فلسطینی که از سراسر قدس برای شرکت در نماز صبح به سمت مسجدالاقصی حرکت کرده بودند، نظامیان صهیونیست مجبور شدند از ورود آنها از طریق دروازه‌های قدس قدیمی ممانعت نکنند.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست بویژه حوالی ساعت 3 بامداد همزمان با پایان مراسم تلمودی در محیط دیوار براق، به طور گسترده در خیابان‌های شهر قدیمی و محیط اطراف مسجدالاقصی مستقر شده‌اند.

در حال حاضر نیز  وضعیت هشدار در شهر قدیمی قدس حاکم است و ترس آن می‌رود که اعضای حزب افراطی لیکود تهدیدات خود برای یورش به مسجدالاقصی با هدف دعوت برای احیای هیکل سلیمان در مکان مسجدالاقصی را عملی کنند.

نظامیان صهیونیست نیز شهر قدس بویژه بخش قدیمی و محیط اطراف آن و نیز اطراف مسجدالاقصی را شب گذشته به پادگان نظامی تبدیل کرده و ده‌ها پلیس و نظامی در آنجا مستقر شده و گشتی‌های ارتش نیز در حال گشت‌زنی در خیابان‌ها و کوچه‌ها هستند.

از سوی دیگر رهبران دینی و ملی فلسطین در قدس نیز در پاسخ به فراخوان صهیونیست‌ها برای یورش به مسجدالاقصی از مردم فلسطین خواستند تا به سمت قدس و مسجدالاقصی حرکت کرده و از ساعات اولیه صبح امروز برای دفاع از این مسجد مبارک در آنجا حضور یابند.

در همین راستا " ناجح بکیرات" رئیس بخش نسخه‌های خطی و میراث الاقصی گفت: اتوبوس های صهیونیستی نیروهای مذکور را در نزدیکی باب المغاربه پیاده کرد که این اقدام حکایت از توطئه شوم آنان برای سرکوب نمازگزاران فلسطینی داشت.

وی خواستار حضور گسترده و دایمی فلسطینیان؛ به ویژه ساکنان بیت المقدس در مسجد مبارک الاقصی شد.

وی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی از سال 2000 از طریق تعدی مستمر به شهر بیت المقدس و هتک حرمت مسجد الاقصی سعی در حذف ماهیت اسلامی و عربی این شهر دارد.    

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول