اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از شکست ائتلاف غربی و عربی علیه دمشق برگزار می‌شود

نشست ضدسوری شورای همکاری خلیج فارس در قاهره

خبرگزاری فارس: شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به‌دنبال شکست پی‌در‌پی در صدور قطعنامه علیه سوریه با همراهی غرب امروز در قاهره تشکیل جلسه می‌دهند تا به رایزنی‌های خود علیه سوریه ادامه دهند.

نشست ضدسوری شورای همکاری خلیج فارس در قاهره

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری"الجزیره"، "عبداللطیف الزیانی"، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای که دیروز شنبه در ریاض منتشر کرد، گفت وزرای خارجه شورای همکاری یکشنبه برای بررسی تحولات سوریه در سایه آنچه کشتار روزافزون در این کشور خواند، امروز در قاهره تشکیل جلسه می‌دهند.

وی افزود: کشورهای شورای همکاری از جامعه بین‌الملل می‌خواهند که به مسئولیت خود در حمایت از شهروندان و توقف خونریزی‌ ملت برادر سوریه و حمایت از تصمیم‌های اتحادیه عرب درباره اوضاع سوریه عمل کند.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از سفرای سوریه خواسته اند هر چه سریع‌تر خاک این کشورها را ترک کنند همان گونه که سفرای خود را از دمشق فراخوانده‌اند.

کارشناسان این اقدامات را در ادامه شکست ائتلاف غربی-عربی در شورای امنیت علیه سوریه می‌دانند که روسیه و چین قطعنامه ضد سوری را وتو کردند.

عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز  با انتقاد از اقدام روسیه و چین در وتوی قطعنامه ضدسوری در شورای امنیت گفت: اعتماد به شورای امنیت کم‌رنگ شده است و این اقدامی غیر قابل قبول است.

عربستان سعودی جمعه گذشته در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که میان اعضای مجمع عمومی سازمان ملل توزیع کرد، خواستار حمایت این مجمع از طرح اعراب برای براندازی در سوریه شد.

در این پیش‌نویس از همه اعضا خواسته شده است که از طرح اتحادیه عرب برای براندازی دولت بشار اسد در سوریه که در این پیش‌نویس طرح صلح عربی خوانده شده است، حمایت شود.

به گفته کارشناسان، این پیش‌نویس در کل شبیه پیش‌نویسی است که اعراب با همکاری جبهه غربی (آمریکا، فرانسه، انگلیس) در شورای امنیت علیه سوریه ارائه کردند اما روسیه و چین آن را قاطعانه وتو کردند.

این اقدامات پس از آن شکل گرفته است که اعراب در اتحادیه عرب و کشورهای غربی در شورای امنیت علیه سوریه ناکام ماندند و تنها با حمایت شدید از گروهک‌های مسلح در حال فشار آوردن شدید به سوریه هستند به طوری که گروهک‌های مسلح در شهر حمص بشدت علیه مردم و ارتش فعال شده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول