اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرسازی منطقه 20 خبر داد

گسترش دفاتر خدمات الکترونیک شهر در ری

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی شهرداری منطقه 20 از گسترش دفاتر خدمات الکترونیک شهر در ری خبر داد.

گسترش دفاتر خدمات الکترونیک شهر در ری

محمد رنجبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به سیاست‌های مدیران شهرداری تهران از تحقق الکترونیکی شدن فرآیندهای اداری شهرداری منطقه 20 خبر داد و اظهار داشت: بر اساس نیاز شهروندان منطقه دفاتر خدمات الکترونیک این منطقه در پنج نقطه کلیدی گسترش یافته است.

معاون شهرسازی شهرداری منطقه 20 با اشاره به ضرورت افزایش تعداد دفاتر خدمات الکترونیک در سطح منطقه خاطرنشان کرد: بنا به قوانین جدید و اجرای اصل 44 قانون خصوصی سازی، تمام اقدامات اداری حوزه شهرسازی به دفاتر خدمات الکترونیک واگذار شده است و با اجرای این طرح پاسخگویی و ارائه خدمات به متقاضیان و شهروندان سریع‌تر و مطلوب‌تر صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: منطقه 20 از قدیمی‌ترین مناطق شهر تهران است که بخش عمده‌ای از بافت مسکونی آن جزو بافت فرسوده محسوب می‌شود و اکنون تمام دغدغه مدیران شهری منطقه و شهرداری تهران رهایی ری از چنگال فرسودگی است.

رنجبر در ادامه از ارائه تسهیلات شهرداری تهران برای نوسازی بافت فرسوده شهر تهران خبر داد و افزود: طبق آخرین مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، بخشودگی عوارض نوسازی، اعطای وام‌های بانکی، تراکم تشویقی، ودیعه مسکن و ... امتیازهای ویژه‌ای است که نصیب مالکان بافت‌های فرسوده‌ای می‌شود که تصمیم به نوسازی ملک خود دارند. البته شهردار منطقه به این تسهیلات بسنده نکرده و با توجه به موقعیت منطقه و اختیاراتی که داشته تسهیلات طلایی‌ای را برای نوسازی بافت فرسوده منطقه در نظر گرفته است.

وی در مورد اجرای این طرح خاطرنشان کرد: خیابان فداییان اسلام، جاده قم و 24 متری سه شریان اصلی و کلیدی منطقه هستند که بیشترین تردد شهروندان و وسایل نقلیه از این سه مسیر صورت می‌گیرد اما از آنجا که این معابر بر اساس جمعیت و تقاضای چندین دهه گذشته طراحی و ساخته شده است، پاسخگوی نیاز جمعیت فعلی نیست و علاوه بر کند بودن تردد خودروها و بی‌نظمی ترافیکی، منظر و سیمای منطقه را نیز خدشه‌دار کرده است که این موضوع مدیران و کارشناسان شهرداری را بر آن داشته است تا راهکار مناسبی را برای رفع معضلات سه معبر اصلی منطقه بیابند.

این گزارش حاکی است، بر اساس نظر مشاوران و کارشناسان تعریض معابر راهکار مناسبی بود که چندین مزایا را به همراه داشت. نخستین ویژگی آن بازگشایی معابر و روان‌سازی ترافیک، تسریع نوسازی منطقه و اجرای طرح تفصیلی است که می‌تواند گره‌های 30 ساله منطقه را یک‌ساله بگشاید.

در راستای اجرای این طرح اگر مالکانی که ملکشان در این سه معبر واقع شده است اقدام به نوسازی و عقب‌نشینی ملک خود کنند به ازای هر دو متر واگذاری ملک خود، یک متر امتیاز تجاری دریافت می‌کنند.

ناگفته نماند اجرای این طرح فقط به نفع مالکان حاشیه معابر مذکور نیست و تمام شهروندان منطقه منتفعان اصلی این طرح هستند چراکه علاوه بر برخورداری از امتیاز ساخت و ساز، مشکلات چندین و چند ساله محل سکونتشان نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول