اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگاران فارس از‌ راهپیمایی تبریز

حضور پررنگ رویش‌های انقلاب حرف اول و آخر را می‌زد

خبرگزاری فارس: سی‌ و سومین راهپیمایی 22 بهمن با حضور پرشور نوجوانان، جوانان و نسل سومی‌ها که رویش‌های انقلاب اسلامی هستند، همراه بود ضمن آنکه خردسالان و نوجوانان آذربایجانی با حمل پلاکاردهایی با مضمون احمدی‌روشن، شکوه خاصی به این جشن داده بودند.

حضور پررنگ رویش‌های انقلاب حرف اول و آخر را می‌زد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز راهپیمایان تبریزی امروز در حالی‌که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند پرچم سه رنگ ایران اسلامی را با افتخار بر روی دستان خود حمل کرده و با سر دادن شعارهایی بر بی‌اثر بودن تحریم‌ها تاکید کردند.

این حضور حماسی با حاشیه هایی همراه بود که به برخی از انها اشاره می‌شود:

*مرد و زن و پیر و جوان به خیابان‌ها آمده‌اند تا حضور خود را به رخ دشمنان بکشانند در این میان حضور نوجوانان و جوانان بسیار چشمگیر بود.

*کودکان و نوجوانان در حالی‌که بادکنک‌هایی با نوشته‌های پیروزی انقلاب اسلامی در دست داشتند، در کنار پدران و مادران خود در این راهپیمایی باشکوه حضور یافته بودند.

* بازخوانی سرودهای انقلابی به ویژه سرود 22 بهمن توسط گروه 110 نفری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز که با لباس‌هایی در شمایل پرچم سه رنگ ایران اسلامی حاضر بودند در مقابل ساختمان دارایی یکی از حاشیه‌های راهپیمایی امسال تبریز بود که به دلیل اجرای زیبا مورد توجه تمام راهپیمایان، عکاسان و فیلم‌برداران قرار گرفت.

* همزمان با جشن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تیم‌های ایثار و امدادگران هلال‌احمر به صورت گسترده در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن در تبریز حاضر شده بودند.

*نمایشگاهی با مضمون دوران انقلاب در مسیر راهپیمایی خیابان انقلاب برپا شده بود و در این نمایشگاه صدها اثر و اتفاقات مهم چاپ شده دوران مبارزات انقلاب در معرض دید راهپیمایان قرار گرفته بود.

* در راهپیمایی 22 بهمن تبریز قریب به اتفاق مردم با خانواده حضور یافته بودند، بچه‌ها در کالسکه با مضامین همه ما احمدی روشن هستیم و عکس‌های رهبری جلوه‌ای خاصی به راهپیمایی داده بود.

*شماری از نوجوانان که لباس بسیجی بر تن و چفیه بر گردن داشتند با حمل پارچه نوشته‌هایی با عنوان همه ما احمدی روشن هستیم ضمن حمل تصاویری از امام راحل، مقام معظم رهبری و رئیس جمهور راهپیمایی امسال 22 بهمن را حال و هوای دیگری بخشیده بودند.

*مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تبریز در میدان نماز و با حضور خانواده‌های شهدا ، اقشار مختلف مردم، مسئولان، روحانیون همچنین با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد.

* در دست داشتن ماکت پهپاد جاسوسی آمریکایی و حرکت دادن آن بالای سرشان و سخره گرفتن سخنان رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر برگرداندن پهپاد از دیگر حاشیه‌های راهپیمایی مردم تبریز بود.

* حضور ورزشکاران و رزمی‌کاران که با لباس‌های رزمی و ورزشی در راهپیمایی امروز حضور پیدا‌ کرده‌اند، یکی از سوژه‌های عکاسان و تصویربرداران در راهپیمایی امروز بود.

* تعداد زیادی از ورزشکاران رشته‌هایی همچون تکواندو، کاراته، فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواران مسابقات ورزشی با موتور در راهپیمایی امروز حضور داشتند.

*دانش‌آموزان دختر با شمایل‌های بسیج دانش‌آموزی و چفیه‌هایی بر دوش انداخته، به طور منظم به سمت میدان نماز تبریز حرکت می‌کردند.

* گروه موزیک نیروهای مسلح در مقابل جایگاه در میدان نماز و در طول مسیر سرودهای انقلابی را اجرا می‌کردند.

*حضور پررنگ کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در راهپیمایی مردم تبریز احوالپرسی با مردم عادی، مردم را متعجب و غافلگیرد کرده بود.

*توزیع پوستر تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در میان مردم که در پشت اکثر  آنها آیات قرآن و آیت‌الکرسی چاپ شده بود تا مردم مجبور به نگهداری آن باشد، قابل توجه بود.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول