اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در حرم رضوی /2

ملت ایران هیچ اعتنایی به خط قرمزها و رجزخوانی‌های غرب ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران هیچ اعتنایی به خط قرمزها و رجز‌خوانی‌ها به‌ویژه آمریکا ندارد.

ملت ایران هیچ اعتنایی به خط قرمزها و رجزخوانی‌های غرب ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی لاریجانی دقایقی پیش که در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت رضوی سخنرانی می‌کرد با بیان اینکه غرب در مسئله هسته‌ای ایران بسیار ماجراجویانه برخورد کرد، اظهار داشت:‌ رهبر معظم انقلاب با ایجاد حرکتی عظیم از مردم و هدایت مردم به‌ویژه دانشمندان طوری عمل کردند که ملت ایران امروز شاهد فعالیت هسته‌ای و فعالیت چرخه‌ هسته‌ای در ایران است.

وی با تاکید بر صیانت از اصل ولایت فقیه در نظام اسلامی از سوی ملت ایران ادامه داد: باید از جایگاه رهبری بیش از گذشته صیانت کنیم چرا که بسیاری از دستاوردهای انقلاب در این 33 سال را مدیون ولایت فقیه هستیم و اینکه امام بزرگوار فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به اسلام آسیب نرسد را در تجربه احساس کردیم.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه توسط انقلاب حرکتی فرهنگی در کشور ایجاد شد خاطرنشان کرد: در انقلاب ما گروه‌های متفاوتی چون فدائیان خلق و گروه‌های کمونیسمی حضور داشتند. ولی در عین حال پس از اینکه حضور پرشور روحانیون را دیدند در مقابل ملت اسلامی ما ایستادند و این در حالی بود که آنها جوهره انقلاب را درک نکردند.

وی با بیان این مطلب که اصالت راه انقلاب راهی است که مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه تقویت کردند اذعان داشت: در زمان دوم خرداد طوری حرف زدند که روحانیت در مقابل دموکراسی است و روحانیت را مقابل اسلام قرار دادند، در حالی که نمی‌دانستند با چه اشتباه بزرگی مواجه هستند و تصور می‌کردند بدون راهنمایی‌های روحانیت می‌توانند حرکت‌های خود را ادامه دهند و این در حالی بود که حتی امام زمان(عج) فرمودند در زمان غیبت به روایات رجوع کنید و برای رجوع به روایات نیز به روحانیت نیاز داریم.

وی افزود: اگر جریان‌های انحرافی در آن زمان از ملت ایران جدا شدند به این دلیل که نه تنها جوهره انقلاب را درک نکرده بودند بلکه دین‌شناسی و اسلام‌شناسی را مانند تجارت می‌دیدند ولی برای اسلام‌شناسی یک عمر زمان نیاز است و اگر امروز انقلابی پایدار را می‌بینیم به دلیل حرکت روحانیت است و باید ملت ایران بیش از گذشته از این اصل صیانت کند.

وی با تاکید بر استواری انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استکبار خاطرنشان کرد: جوهره اصلی انقلاب ما مبارزه با ظلم است و امروز با توجه به اینکه دشمن در حال صف‌آرایی است باید بیش از گذشته به این اصل توجه کنیم و دست از مبارزه برنداریم.

لاریجانی گفت: اینکه گاهی غربی‌ها از طریق زبان نرم و لطیف آمادگی خود را برای مذاکره اعلام می‌کنند در حالی است که در پای میز مذاکره می‌گویند ملت ایران باید دست از مبارزه و حمایت برداشت و از مبارزات در منطقه دفاع نکند. چرا که آنها می‌خواهند خود سرنوشت ملت‌ها را تعیین کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به جریان بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: در روزهای اخیر رئیس جمهور آمریکا رجزخوانی‌های مکرری داشته است و حتی رئیس جمهور فرانسه برای اینکه عقب نیفتد وارد میدان شده و گفته است که ایران از خط قرمزها عبور کرده.

لاریجانی ادامه داد:‌آنها می‌دانند که ملت ایران هیچگاه اعتنایی به خط قرمزها و رجزخوانی‌ها نخواهد داشت و دست از سلاح و جهاد نمی‌کشد. ملت ایران اهل مذاکره‌ای حق‌طلبانه است و قصد زورگویی ندارد. ولی اهل مجامله با گنده‌گویی‌ها نیست و برای آنها پاسخی خواهد داشت.

وی در ادامه خطاب به کشورهایی که در زمان جنگ تحمیلی از صدام حمایت کردند، گفت: این کشورها باید مراقب باشند چرا که کشور ایران یک بار گذشت و مدارا می‌کند، ولی اگر حرکتی ببینیم پاسخ خواهیم داد و گذشته دیگر نخواهد داشت.

وی با اشاره به تحریم‌های نفتی از سوی اروپا اظهار داشت: اگر اروپا اصرار دارد خود سرسپرده آمریکا کند مطمئن باشد که ملتی که ۳۳ سال با تحریم آمریکا همچنان در حال پیشرفت بوده باز هم با تحریم‌های نفتی به پیشرفته‌های روزافزون خود ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران جزو 20 کشور اول دنیا در تولید ناخالص ملی است خاطرنشان کرد: امروز اگر به هر کجای ایران سر بزنیم شاهد آبادانی و پیشرفت خواهیم بود و این ناشی از حرکت مردمی و حضور همیشه در صحنه مردم  است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: باید مراقب حوادث داخلی و دسیسه‌های داخلی باشیم تا همانند زمان دوم خرداد یا انتخابات 88 دچار آشفتگی‌ها نشویم هر چند که این آشفتگی‌ها با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاتمه پیدا کرد.

لاریجانی ادامه داد: اما باید توجه داشته باشیم که در شرایط امروز حریف در حال مشاهده نیست بلکه به دنبال تخریب این وجهه از انقلاب اسلامی است و عده‌ای در داخل قصد دارند میوه شیرینی انتخابات را به کام مردم تلخ کنند.

وی با تاکید بر حضور مردم در انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: مردم انقلاب اسلامی باید همانند صحنه‌های به وجود آمده گذشته افرادی اصلح و قوی را انتخاب کنند تا مجلسی قوی و قدرتمند داشته باشیم و باید از هرگونه بداخلاقی و نیز حرکت تخریبی در انتخابات جلوگیری کنیم تا انتخاباتی سالم داشته باشیم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول