اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

نماینده تام الاختیار ناجا در ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

راهیان نور شرق کشور راه اندازی می شود

خبرگزاری فارس: نماینده تام الاختیار نیروی انتظامی در ستاد مرکزی راهیان نور کشور از راه‌اندازی راهیان نور شرق کشور خبر داد.

راهیان نور شرق کشور راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سرهنگ تقی زاده‌ گفت: تهیه سند راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ناجا و راه‌اندازی راهیان‌نور شرق کشور با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با محوریت ناجا از برنامه‌های آینده این سازمان در راهیان نور به شمار می‌آید.

وی در مراسم تجلیل از فرماندهان و دست اندرکاران راهیان نور ناجا در غرب کشور با بیان اینکه شکل‌گیری نهادی به نام ستاد مرکزی راهیان‌نور به منظور ساماندهی و بهره‌مندی زائران از این مناطق امری مقدس و قابل تقدیر است،‌گفت: همکاری صمیمانه سازمان‌های لشکری و کشوری از جمله نیروی انتظامی در سه محور امنیتی،‌ترافیکی و انتظامی و نیز احداث یادمان‌ها و یادمان‌داری، اعزام زائران به سبب ترویج، توسعه و استمرار ایثار و شهادت در نیروی انتظامی از ماموریت‌های ابلاغی به ستاد راهیان نور ناجا از سوی فرمانده نیروی انتظامی است.

وی افزود: نیروی انتظامی در انجام رسالت ذاتی و قانونی با بهره‌گیری از کلیه امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی توفیقات بیشماری در خصوص ایجاد امنیت و روان سازی امور آمد و شد راهیان‌نور و رفاه حال زائران به دست آورده که آن را مدیون باورهای دینی نشات گرفته از شهدا و امام شهداء می‌داند.

نماینده تام الاختیار ناجا در ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به تهیه و ابلاغ دستور العمل ترافیکی،‌امنیتی و انتظامی راهیان‌نور غرب به تمامی رده‌های ناجا بر مبنای دستور العمل ستاد کل نیروهای مسلح؛ شعار راهیان نور غرب در سالجاری را راه شهیدان، راه ولایت، عنوان کرد و افزود: این شعار در سرلوحه کلیه اقدام‌های امنیتی، انتظامی و ترافیکی منظور شد.

تقی‌زاده، معرفی شهید امیر سرتیپ ابوالحسن خرم رودی به عنوان شهید شاخص ناجا در غرب،‌ معرفی نمایندگان پلیس‌های تخصصی از 25 مهرماه برای استقرار در قرارگاه مشترک راهیان نور غرب و قرارگاه فرعی در استان ایلام، تشدید اقدام‌های واپایشی در مرزهای مشترک استان‌های ایلام و کرمانشاه با کشور همسایه و امنیت مرزهای خاکی برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی گروه‌های معاند و ضد انقلاب و تعرض به کاروان‌های راهیان نور را از اقدام‌های انجام شده در راهیان نور غرب کشور عنوان کرد.

وی به بازدید 80 هزار و 798 نفر زائر از مناطق عملیاتی و یادمانی غرب کشور نظیر مهران،‌منطقه شرهانی دهلران، مرصاد، پاوه، سرپل ذهاب و گیلانغرب از اول آبان تا 20 آبان ماه اشاره کرد و اذعان داشت: طی این مدت هزار و 35 نفر از خانواده‌های پرسنل فرماندهی انتظامی استان ایلام و مرزبانی این استان در قالب اردوهای فرهنگی و ارزشی راهیان‌نور به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

نماینده تام الاختیار ناجا در ستاد مرکزی راهیان نور کشور، تهیه سند راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ناجا با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ساخت یادمان‌های شهید والامقام محمدرضا سبهانی در سوسنگرد به عنوان نماد مقاومت و ایثار و تجلیل از مقام شامخ سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از برنامه‌های آینده نیروی انتظامی در راهیان نور نام برد.

وی افزود: راه اندازی راهیان‌نور شرق کشور با همکاری و هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ستاد مرکزی راهیان‌نور کشور با محوریت ناجا و نیز یادمان‌سازی در مناطق عملیاتی شمالغرب - غرب و شرق کشور  و با ساخت هر سال دو یادمان و همچنین حضور فرماندهان و مسئولان نیروی انتظامی به همراه خانواده‌هایشان در راهیان‌نور جنوب نوروز 91 از دیگر برنامه‌های آینده نیروی انتظامی در راهیان نور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول