اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی:

حضور چشمگیر ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات جایگاه ایران را ارتقا می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی،بیداری اسلامی در منطقه را مدیون انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت:حضور چشمگیر ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و در عرصه انتخابات مجلس می‌تواند جایگاه انقلاب اسلامی و ایران را بالا ببرد.

حضور چشمگیر ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات جایگاه ایران را ارتقا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی لاریجانی که دقایقی پیش در برنامه گفت‌وگو شبکه استانی صداوسیمای خراسان رضوی حضور پیدا کرده بود، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و ۲۲ بهمن اظهار داشت: در ۲۲ بهمن ۵۷ حضور پرشور مردم را دیدیم و منجر به فروپاشی رژیم طاغوت شد ولی در عین حال همچنان دشمنی غرب با ایران ادامه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پس از ۲۲ بهمن و فروپاشی رژیم طاغوت شاهد بودیم با تحریکات غرب صدام به جنگ ایران آمد و به جایی رسید که غرب اعلام کرد حاضر به دادن تسلیحات هسته‌ای به صدام است.

وی با بیان اینکه پس از گذشت ۳۳ سال از انقلاب، ایران دارای جایگاه ویژه‌ای در جهان است، تصریح کرد: ایران مانند حکومت‌‌های مارکسیستی و حکومت‌های دیکتاتوری دنیا نیست که رجال و رهبران سیاسی آن پس از بیست و چند سال عوض شوند و در ایران هر ۴ سال رئیس جمهور و نمایندگان مردم با رأی مردم انتخاب می‌شوند و یا هر مسئول و نهاد حکومتی دیگر به طور مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم تغییر می‌کند و این یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی است.

لاریجانی تصریح کرد: در حالی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی باز هم شاهد سنگ‌اندازی دشمن و حتی آغاز حرکت‌های تروریستی در داخل کشور بودیم جمهوری اسلامی به پیشرفت‌های خود ادامه داد و با وجود تحریم‌های متفاوت توانست به بسیاری از علوم حاضر در جهان دست پیدا کند و امروز به یکی از کشورهای قدرتمند تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دشمن در مسائل هسته‌ای حرفهای غیرمتعارفی می‌زند، اظهار داشت: ایران همواره در مسئله هسته‌ای در چارچوب قانونی عمل کرده است ولی دشمنان نظام و ایران همواره حرفهای غیرمتعارفی زده و به دشمنی می‌پردازند چرا که آنها از حضور مردم و انقلاب مردم ترس و واهمه دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین آنها واهمه دارند چرا که بلوغ مردم به جایی رسیده که دیگر حرف دشمن را باور نمی‌کنند و به سنگ‌اندازی‌ها و شبه‌افکنی‌های دشمن گوش فرا نمی‌دهند و همواره به مبارزه با دشمن می‌پردازند.

لاریجانی با اشاره به بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه گفت: اینکه امروز بیداری اسلامی در منطقه آغاز شده و نمونه‌ای از انقلاب ایران در آن دیده می‌شود به این دلیل است که مسلمانان حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند و اگر امروز انقلاب اسلامی از منطقه و از این بیداری‌های اسلامی حمایت می‌کند به همین دلیل است چرا که دیگر دوره تحمیل‌ کردن رجال سیاسی به اتمام رسیده است.

وی با بیان مطلب فوق ادامه داد:‌ در حالی که بسیاری از اطرافیان حسنی‌ مبارک از وضع مالی خوبی برخوردارند ولی فقر و فساد در بسیاری از شهرهای مصر بیداد می‌‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله عواملی که باعث شد این بیداری اسلامی در منطقه شکل گیرد این بود که مسلمانان منطقه استقامت مردم ایران را دیدند و مشاهده کردند ایران از استقلال خود عقب‌نشینی نکرده و حتی دشمنان نتوانستند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند و فشارها و تهدیدها منجر به پیشرفت‌های روزافزون در ایران شد.

وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو در ایران گفت: مجلس شورای اسلامی در ایران مطابق چارچوب قانونی اساسی نهاد مهمی است چرا که باید نقشه قوای دیگر را مدون کرده و بر حرکت و فعالیت‌های قوا نظارت کند و در این راستا باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که نه تنها متخصص بوده بلکه اصلح و با تجربه باشند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه باید افراد ولایت‌مدار وارد مجلس شوند، اظهار داشت: جبهه‌ها و ائتلاف‌ها باید به جای نگاه قبیله‌ای بررسی کنند که مجلس چه چیزهایی نیاز دارد و افرادی را وارد مجلس کنند که بتوانند نیازهای مجلس را برطرف کنند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مردم در ۲۲ بهمن گفت: ۲۲ بهمن روزی است که ملت ایران به عنوان سرمایه کشور باید با حضور خود هیبت انقلاب اسلامی را نشان دهد.

رئیس قوه مقننه افزود: در شرایطی که غرب به دنبال اختلاف‌افکنی در ایران است باید مردم به تمام مسائل توجه و دقت داشته باشند و نگذارند دشمنان از برخی مشکلات سوءاستفاده کنند چرا که حریف به دنبال نقاط ضعف و مشکلات در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از رفتار دولت یا مجلس و یا قوه قضاییه دلخور باشند ولی نباید به دلیل این دلخوری در روز ۲۲ بهمن حضور پیدا نکنند چرا که با حضور در ۲۲ بهمن از کلیت حیثت خود دفاع می‌کنند.

لاریجانی با بیان اینکه حرکت ایجاد شده در منطقه نباید به خاطر دلخوری‌های برخی افراد مخدوش شود، اضافه کرد: باید بیش از گذشته به جایگاه خود دقت کرده و بیندیشیم و نباید به خاطر حرف‌های بی‌حساب و دلخوری‌ها هزینه‌های زیادی را بپردازیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: ملت ایران باید در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیش از گذشته حضور داشته باشند چرا که حضور چشمگیر در ۲۲ بهمن و در انتخابات مجلس می‌تواند هیبت ایران و جایگاه انقلاب اسلامی را بالا ببرد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول