اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس:

دولت ‌از اردیبهشت ‌برای ‌تهیه و ارائه لایحه بودجه ‌اقدام‌ کند‌ / سؤال از احمدی‌نژاد سیاسی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس گفت: با وجود ارائه با‌تأخیر لایحه بودجه سال 91 دولت می‌تواند از اردیبهشت ماه سال آینده برای ایجاد زمینه‌های تهیه و ارائه لایحه بودجه ۹۱ آماده شده و اقدامات مقتضی را در این زمینه انجام دهد.

دولت ‌از اردیبهشت ‌برای ‌تهیه و ارائه لایحه بودجه ‌اقدام‌ کند‌ / سؤال از احمدی‌نژاد سیاسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌غلامرضا مصباحی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری پیرامون تحولات سیاسی و اقتصادی اخیر کشور در سالن کنفرانس خبری هتل سلام مشهد اظهار داشت: استناد به تأخیر در ارائه لایحه بودجه سال گذشته به عنوان توجیه تأخیر در ارائه لایحه بودجه ۹۱ غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: با وجود ارائه با تأخیر لایحه بودجه سال 91 دولت می‌تواند از اردیبهشت ماه سال آینده برای ایجاد زمینه‌های تهیه و ارائه لایحه بودجه ۹۱ آماده شده و اقدامات مقتضی را در این زمینه انجام دهد.

وی با تأکید بر نبود توجیه در راستای تأخیر ارائه لایحه بودجه اظهار داشت: هیچ تأخیری در این ارتباط جایز نیست و مجلس باید از سر صبر و با توجه و دقت کافی برای بررسی لایحه بودجه زمان داشته باشد.

* طرح سؤال از رئیس جمهور جنبه سیاسی ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور اظهار داشت: بیش از یک سال از جریان افتادن این طرح می‌گذرد که طی آن نمایندگان هیچ غرض‌ورزی سیاسی را مدنظر قرار ندادند.

‌مصباحی‌مقدم سؤال از رئیس جمهور را از حقوق نمایندگان مردم عنوان کرد و گفت: این یک اقدام قانونی شایسته است به دلیل رفع شبهات نمایندگان مجلس در راستای مشاهده برخی از تخلفات احتمالی از سوی رئیس جمهور و بدون مقاصد سیاسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اصرار برخی از نمایندگان در سؤال از رئیس جمهور و حق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به پشتیبانی قانون اساسی و آیین‌نامه مجلس پیش‌بینی می‌شود که رئیس جمهور برای پاسخگویی در مجلس حضور یابد و در غیر این صورت مجلس براساس قوانین عمل می‌کند.

وی بر توضیح شیوه انجام طرح سؤال از رئیس جمهور اظهار داشت: ابتدا سؤالات به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود و بعد از آن نمایندگان رئیس جمهور به سؤالات نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مختلف جواب می‌دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر پاسخ نمایندگان رئیس جمهور برای نمایندگان مجلس قانع‌کننده نبود هیئت رئیسه مجلس برای صحن اعلام وصول کرده و شخص رئیس جمهور یک ماه برای حاضر شدن در مجلس و پاسخگویی به سؤالات نمایندگان زمان دارد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول