اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

سید مرتضی نبوی:

حضور گسترده مردم در انتخابات تهدیدهای دشمن را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: مدیرمسئول روزنامه رسالت گفت: تجربه بیش از سی انتخابات در کشور نشان می‌دهد که همواره دشمن قبل از هر انتخابات تهدیدهایی را مطرح می‌کند، اما حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای تهدیدها را از بین می‌برد.

حضور گسترده مردم در انتخابات تهدیدهای دشمن را از بین می‌برد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سخن می‌گفت، در پاسخ به نحوه الگو شدن ایران برای انقلا‌ب‌های منطقه اظهار داشت: الگو و به تعبیری مدل و به تعبیر قرآن اسوه، نقش بسیار مهمی را در سرنوشت فرد و جامعه دارد، بنابراین الگو باید درست انتخاب شود زیرا فطرت انسان الگوپذیر است و سعی می‌کند الگویی را انتخاب کند که اهداف و آرمان‌ها و جهت او را تعیین کند.

وی گفت: مردم ایران کسی را مانند حضرت امام(ره) الگو قرار دادند و او را به عنوان رهبر و امام خود انتخاب کردند. مردم ایران عمیقاً مسلمان و در ارتباط با خدا بودند، لذا پیامی را که رهبرشان فرستاد شنیدند و به صحنه آمدند. مردم و امام (ره) از اینکه الگوی شرق و غرب برایشان تعریف شده بود خسته شده بودند و می‌خواستند از این وابستگی‌ رها شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که چه پیامی در فرمایشات امام (ره) وجود داشت که امروز در گلوگاه بیداری انقلاب اسلامی وجود دارد؟ یادآور شد: یکی از شعارهای ملت، "استقلال" بود اینکه می‌خواهیم خودمان باشیم و وابستگی به غرب و شرق را نمی‌خواهیم امروز هم همه ملت‌های مسلمان دنبال این تجربه هستند و می‌خواهند مسلمان باشند آنها مکتب‌های مختلف را تجربه کرده‌اند و به دنبال مکتب اسلامی هستند؛ شعار دیگر ما شعار آزادی است که برای ملت‌های مسلمان دیگر جذاب است. ایران هم یک دیکتاتور بی‌رحم داشت که در این کشور حکومت می‌کرد و با آزادی مخالف بود. همه کشورهایی که دیکتاتور وابسته دارند ملت‌شان می‌خواهد روزی آزاد شوند و به آزادگی دست یابند.

نبوی افزود: یکی دیگر از مؤلفه‌های جمهوری اسلامی مردم‌سالاری دینی است که سرنوشت ملت بر اساس نظر ملت مسلمان تعیین شود این آرمان‌ها و الگوها همچنان برای ملت ایران زنده است و تا همه کشورهای منطقه آزاد شوند زنده و پایدار می‌ماند.

وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به این سؤال که نقش رهبر بصیر را در وقوع این انقلاب چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: تردیدی نیست که در بحث‌های نظری انقلاب وجود مردم، رهبری و ایدئولوژی از ارکان مهم آن تلقی می‌شود هر کدام از این رکن‌ها وجود نداشته باشد برای آن انقلاب مشکل پیش می‌آید سال 42 امام(ره) پیام‌هایشان را گفتند اما برای مدتی وقفه بوجود آمد و در این مدت شاگردان ایشان مردم را آموزش دادند، جلسات مذهبی برگزار کردند و مردم ماهیت این رژیم را خوب شناختند و مسائلی را تجربه کردند که در نهایت در سالهای 56 و 57 زمان گره خوردن امام(ره) و مردم فرا رسید.

مدیر مسئول روزنامه رسالت ادامه داد: مردم و رهبری و مکتب اسلام به هم پیوستند و وقتی پیوند بوجود آمد کشور استراتژیکی مانند ایران انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد این انقلاب ایدئولوژیک بی‌نظیر امروز در منطقه خاورمیانه فراگیر شده است.

نبوی در پاسخ به این سؤال که دلیل موفقیت‌های را چه می‌دانید، گفت: در قرآن از قول انجیل آمده کسانی که ایمان آورده‌اند مثل درختی پرثمر وقتی رشد می‌کنند و جوانه می‌زنند به درختی تنومند تبدیل می‌شوند که با هر باد به لرزه در نمی‌آید انقلاب ما هم یک شجره طیبه بود و با خون شهدا وحضور مردم و رهبری آبیاری شد و همین‌طور که زمان گذشت به درختی تنومند تبدیل شده است. این درخت چون مرتب با باران رحمت الهی آبیاری می‌شد به سرعت رشد کرد و به قله‌های بلندی دست یافته است. انقلاب اسلامی ایران مثل این درخت به همراه وفاداری ملت در حال رشد کردن است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مدل ما چقدر برای قدرت‌های دنیا هراس آور است؟ گفت: آنها متوجه شده بودند در شرق جهان کشوری می‌گوید "نه شرقی و نه غربی" و خواب‌های آنها را باطل کرده است. ما با انقلاب ایران گفتمان جدیدی را بوجود آوردیم که در برابر مدرنیته آن زمان قرار گرفت و گرنه آنها از قدرت نظامی و ثروت ما وحشتی نداشتند. آنها دیدند ما توانستیم به  انواع پیشرفت ها دست یابیم و این برای آنها وحشت آور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: علم امروز در جهان بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز تأکید دارند اگر می‌خواهید استقلال داشته باشید باید علم تولید کنید.

 

وی در ادامه و در پاسخ به این سؤال که نقش رهبری و امام(ره) را برای دستیابی به این موفقیت‌ها چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: امام (ره) با مدیریت خاص و با استفاده از همه کارشناسها و مردم راه‌حلهای الهی را پیدا می‌کردند و آن را با مردم در میان می‌گذاشتند و به این شیوه بزرگترین تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کردند.

نبوی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب نیز همین‌گونه هستند وقتی با بحران و فتنه داخلی مواجه شدند بصیرت لازم را در مردم و جامعه ایجاد کردند و نقش دشمن را برای مردم آشکار کردند و در نهایت مردم با بصیرت و آگاهی توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.

وی یادآور شد: حضرت امام (ره) همواره تأکید داشتند که باید روی پای خودمان بیاستیم و از ارزش‌های خود دفاع کنیم و امروز نیز رهبر معظم انقلاب از دستگاه‌های مختلف و از شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌خواهند دامنه‌های علمی کشور را گسترش داده و تأکید دارند که با مشارکت مردم همه صحنه‌ها را به حرکت درآورند. که این نشان از مدیریت بی‌بدیل امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات، شرایط انتخابات در آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: احزاب و گروه‌ها در آمریکا نمایندگی سرمایه‌داران را برعهده دارند و به همین دلیل مشارکت در آنجا پایین است.

نبوی در پاسخ به سؤالی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات کشورمان گفت: تجربه بیش از سی انتخابات در کشور نشان می‌دهد که همواره دشمن قبل از هر انتخابات تهدیدهایی را مطرح می‌کند. اما حضور گسترده مردم در انتخابات تهدیدها را از بین می‌برد.

وی افزود: دشمن هنوز از توطئه‌های خود کاملاً سرخورده و مأیوس نشده است. شعار دموکراسی توسط آمریکا تا جایی اعتبار دارد که تأمین کننده منافع آنان باشد. اما آنجایی که در انتخابات منافع آنان از بین برود انقلاب‌های رنگی به راه می‌اندازند که همین کار را در انتخابات سال 88 ایران انجام دادند. ولی مردم با هوشیاری و بصیرت و حضور خود این توطئه بزرگ دشمن را خنثی و آن را نا امید کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به یوم‌الله 22 بهمن گفت: این روز بزرگ در تاریخ ما برای این است که ما نشانه‌ها را گم نکنیم. پیام این روز این است که ملت می‌خواهند خودشان باشند و این یک علامت و نشانه برای نسل جدید انقلاب است. لذا حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن باعث شرمندگی دشمن می‌شود و توطئه‌های جدید آنها را از بین می‌برد.

نبوی افزود: دشمن همواره به دنبال ایجاد شکاف در میان نظام و مردم بوده است و لذا مردم در راهپیمایی‌ها و انتخابات شرکت می‌کنند موجب پیوند هر چه بیشتر مردم و نظام می‌شوند که این توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سند چشم‌اندازه 1404 گفت: در این سند در زمینه‌هایی پیشرفت‌های خوبی داشتیم. شاخص توسعه‌انسانی، میزان سواد، بهداشت، درآمد سرانه در حال پیشرفت بوده است. و امروز شاهد رشد 8برابری بوده‌ایم. امیدواریم که در برنامه پنجم توسعه این پیشرفت‌ها ادامه پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در طی این سالها زیرساختهای مهم اقتصادی فراهم شده است و امروز از لحاظ علمی به اهداف چشم‌انداز رسیده‌ایم و در اصلاح ساختار اقتصادی بر اساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده‌ایم.

نبوی در پایان گفت: ما باید سرعت حرکت خود را افزایش دهیم زیرا روند رشد امروز ما را به هدف نمی‌رسند، امسال که سال جهاد اقتصادی بود باید با بسیج همگانی و حرکت جهادگونه برای تحقق اهداف ایران 1404 همه تلاش خود را به کار بگیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول