اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم:

تزکیه و اخلاص شرط رسیدن به قله‌های علمی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرط اساسی و مهم و رسیدن به قله‌های علم و فناوری تزکیه، اخلاص و تقواست.

تزکیه و اخلاص شرط رسیدن به قله‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد مهدی‌نژاد نوری صبح امروز در هشتمین جشنواره علمی پژوهشی فردوسی در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: بر اساس الگوی مطرح شده از جانب رهبر کبیر انقلاب در رابطه با طرح‌ریزی دانشگاه‌ها به عنوان کارخانه آدمسازی و مبدأ تمام تحولات، توجه به امر تزکیه و تربیت دانشجوی متقی بسیار حائز  اهمیت است.

وی  ادامه داد: ‌تربیت شدگان دانشگاه‌های ما علاوه بر دانشمند بودن باید مزکا بوده و دانشگاه‌ها با داشتن چنین افرادی قادر به تمدن‌سازی و فتح قله‌های علمی و پژوهشی و فناوری می‌شوند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم افزود: در حال حاضر دانشگاه‌های کشور در مباحث علمی خوب پیش رفته‌اند تا حدی که ایران نائل به کسب رتبه اول در زمینه رشد مقالات علمی در دنیا شده است.

مهدی‌نژاد نوری با اشاره به این مطلب که بخش فناوری نتوانسته است همپای بحث تولید علم و پژوهش پیش برود، اظهار داشت: متاسفانه در تولید فناوری رشد قابل ملاحظه‌ای وجود نداشته است که این امر نشان‌دهنده وجود نیاز به اقدامات موثر و توجه بیشتر در این حوزه است.

وی ادامه داد: چنانچه دانشگاه‌های کشور به دانشگاههای کارآفرین تبدیل شده و پروژه‌های ملی به صورت علمی و تحقیقاتی در راستای تولید فناوری انجام شوند، می‌توانیم شاهد تحول و تغییر در حوزه تولید فناوری در جامعه باشیم.

* امروز تمام جهان کفر با اسلام درگیر است

معاون پژوهشی و فناوری وزارت  علوم و تحقیقات اظهار داشت: در شرایط کنونی با توجه به فشارهای آمریکا، اروپا و غرب به جمهوری اسلامی ایران تمام جهان کفر با اسلام درگیر است.

مهدی‌نژاد نوری ادامه داد: امروزه آمریکا و اروپا به ناحق و ظالمانه در برابر ایران به جرم احقاق حق خود ایستاده‌اند و این در حالیست که کشورهای غربی در زمینه‌های اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و روابط بین‌الملل از توانایی کنترل عاجز مانده‌‌اند.

وی با اشاره به جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین تهدید و دشمن آمریکا اظهار داشت: ایرانی که قبل از انقلاب اسلامی کشور مستقلی محسوب نمی‌شود که در حد تهدید علیه ابرقدرت دنیا باشد امروزه به زعم خود مقامات آمریکایی تبدیل به دشمن و تهدید شماره یک ابرقدرت دنیا شده است.

* اقتدار جمهوری اسلامی در توکل مردم و  رهبری به خداست

معاون پژوهشی و فناوری وزارت  علوم و تحقیقات اظهار داشت: قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در اتکال مردم و رهبری نظام به خداوند است که موجبات توانایی جمهوری اسلامی ایران را در ایستادگی در برابر دشمنان و تهدیدات علیه اسلام و نظام را فراهم کرده است.

مهدی‌نژاد نوری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با استفاده از این قدرت بزرگ تمام گردنه‌های سختی و فشارهای دشمنان را با سربلند فتح کرده است و دشمن جرات و توانایی ایستادگی در برابر جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

وی از وحدت حول محور ولایت به عنوان نقطه قوت دیگر جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و اظهار داشت: وحدت و بصیرت حول محور ولایت از دیگر نقاط قوت ملت جامعه اسلامی ایران است که چنانچه در آن خللی وارد می‌شد ترفند‌سازی‌ها و صحنه‌سازی‌های دشمنان می‌توانست مردم‌فریبی ایجاد کند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و تحقیقات شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین حضور فعال در انتخابات مجلس شورای اسلامی را از نشانه‌های بصیرت و شعور سیاسی ملت ایران عنوان کرد و اظهار داشت: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی نشانه قدرت و بصیرت ملت ایران است که امیدواریم دانشگاه‌ها نیز با حرکت در جهت تمدن‌سازی و توسعه فرهنگ ناب ولایی اسلامی در این راستا گام بردارند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول