اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب

کوهنوردان قمی به قله کلیمانجارو صعود کردند

خبرگزاری فارس: کوهنوردان قمی موفق به فتح قله کلیمانجارو، بلندترین قله رشته کوه‌های قاره آفریقا ملقب به بام آفریقا شدند.

کوهنوردان قمی به قله کلیمانجارو صعود کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این دو کوهنورد قمی محسن دلپاک و علی شریفیان هستند که در تلاش برای ثبت یکی از موفقترین صعودهای خود به قلل رفیع و سر به فلک کشیده جهان، این بار سر از آفریقا و کشور تانزانیا در آوردند.

محسن دلپاک جانباز 30 درصد سال‌های دفاع مقدس است و علی شریفیان نیز در حالی در این سفر وی را همراهی کرد که این دو کوهنورد جسور ابتدا از قم راهی تهران شده و سپس از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، تهران را به مقصد نایروبی پایتخت کشور کنیا ترک کردند تا بدین شکل سفری ورزشی و جذاب را آغاز کرده باشند.

این دو کوهنورد قمی در سفر هوایی خود را از تهران به نایروبی رساندند و بعد از استراحتی کوتاه در این کشور راهی کشور تانزانیا شدند تا برنامه‌های صعود خود به قله کلیمانجارو بلندترین رشته کوه قاره آفریقا را پیش بینی کنند.

قله کلیمانجارو نزدیک به مرز کشورهای کنیا و تانزانیا قرار دارد و کوهنوردان قمی بعد از ورود به کنیا ابتدا به کشور تانزانیا سفر کردند و بعد از آن مقدمات صعود خود به این قله بلند و سر به فلک کشیده قاره آفریقا را فراهم کردند.

قله کلیمانجارو در حال حاضر با 5 هزار و 895 متر ارتفاع بلندترین قله در قاره آفریقا به شمار می‌رود که کوهنوردان کشورهای مختلف دنیا و آنهایی که به صورت حرفه‌ای به این ورزش جذاب و مفرح و البته سخت و طاقت فرسا می‌پردازند، به این قله لقب بام آفریقا را داده‌اند.

کوهنوردان قمی این صعود را با هزینه شخصی انجام دادند، ضمن اینکه صعود آنها به کلیمانجارو هشت روز به طول انجامید و آنها که هدف از این سفر را گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، یاد و خاطره امام خمینی(ره) و ایام الله دهه مبارک فجر قرار داده بودند، در پایان صعود به کلیمانجارو پرچم زیبا و سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قله به اهتزاز درآوردند.

صعود کوهنوردان قمی به یکی از قلل رفیع و مطرح جهان در حالی انجام شد که پیش از این در مرداد ماه امسال نیز گروهی از کوهنوردان جانباز و معلول بنیاد شهید و امور ایثارگران قم به قله 5 هزار و 135 متری آرارات در کشور ترکیه صعود کردند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول