اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به رژیم‌های منطقه جهت سرکوب انقلاب‌ها ادامه دارد

خبرگزاری فارس: گزارش منتشره توسط یکی از روزنامه‌های انگلیسی ثابت می‌‌کند، با وجود وعده‌های لندن کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به رژیم‌های منطقه جهت سرکوب انقلاب‌های مردمی این منطقه همچنان ادامه دارد.

کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به رژیم‌های منطقه جهت سرکوب انقلاب‌ها ادامه دارد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی راصد، روزنامه "ایندیپندنت" روز گذشته در گزارشی فاش کرد، با وجود وعده‌های دولت انگلیس مبنی بر عدم فروش تسلیحات به رژیم‌های عربی منطقه خاورمیانه که شاهد انقلاب‌ها و اعتراض‌های مردمی بوده، اما فروش تسلیحات انگلیسی همچنان ادامه دارد.

ایندیپندنت می‌نویسد: گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس درصدد هستند، با فراخواندن "وینس کیبل"، وزیر کار و "ویلیام هیگ" وزیر خارجه به پارلمان آنها را به دلیل فروش تسلیحات به رژیم‌های عربی از جمله بحرین، عربستان و مصر طی 3 ماه گذشته استیضاح کنند.

این روزنامه انگلیسی تاکید می‌‌کند که قراردادهای تسلیحاتی منقعده توسط دولت انگلیس با رژیم‌های عربی طی این سه ماه حداقل 12 میلیون پوند انگلیسی ارزش دارد.

بر اساس این گزارش به ظاهر پارلمان انگلیس تلاش می‌کند، قراردادهای تسلیحاتی این کشور با شفافیت بیشتری صورت بگیرمنعقد شوند و فروش سلاح به کشورهای درگیر اعتراض‌های مردمی موقتا متوقف شود.

ایندیپندنت تاکید کرد: پارلمان انگلیس دریافته فروش سلاح به برخی کشورها در خاورمیانه افزایش یافته است، این درحالی است که دولت انگلیس سال گذشته وعده داده بود، صدور تسلیحات به کشورهای ناآرام منطقه خاورمیانه متوقف شود تا از این سلاح‌ها علیه شهروندان این کشورها استفاده نشود.

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌افزاید: بین ژوئیه تا سپتامبر 2011 انگلیس 2.2 میلیون پوند سلاح به بحرین فروخته که 1.3 پوند آن سلاح‌هایی بوده که در سرکوب اعتراض‌های مردمی این کشور مورد استفاده قرار گرفته بود.

سال گذشته در جریان سرکوب انقلاب مردم بحرین در میدان اللؤلؤه (شهدا) 35 شهروند بحرینی کشته شدند.

افزون برآن براساس این گزارش انگلیس 8.9 میلون پوند سلاح به عربستان سعودی فروخته که 4.5 میلیون پوند آن سلاح‌هایی را شامل می‌شده که برای سرکوب ناآرامی‌های مردمی کاربرد دارند.

این درحالی است که باید توجه داشتع عربستان سعودی سال گذشته از طریق پل ارتباطی که میان این دو کشور وجود دارد، به بحرین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال می‌کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول