اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 39 میلیارد و 500 میلیون ریال

سالن 6 هزار نفره سنندج به‌ بهره برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: سالن 6 هزار نفره شهرستان سنندج با اعتبار 39 میلیارد و 500 میلیون تومان در مدت زمان دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سالن 6 هزار نفره سنندج به‌ بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه کشتی شهرستان سنندج، اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های که برای پیشرفت ورزش در استان تاثیر چشم‌گیری دارد توسعه فضا‌های ورزشی است.

فرهاد عبداللهی با بیان اینکه در سال 83 سرانه ورزشی برای هر نفر در استان کردستان 5/18 سانتی‌متر مربع برای هر نفر بود، افزود: با روی کار آمدن دولت خدمتگزار نهم و دهم ساخت 18 باب سالن سقف بلند در دستور کار قرار گرفت و در سفر دور نخست هیئت وزیران به کردستان به بهره‌برداری رسید و سرانه ورزشی این استان را به 33 سانتی‌متر رساند.

به گفته وی، توسط دولت برای توسعه فضاهای ورزشی در این استان تلاش‌های خاصی صورت گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان همچنین به اختصاص ساخت شش پروژه ازمحل سفر دور دوم هیئت وزیران به کردستان اشاره کرد و بیان داشت: این شش پروژه در قالب ساخت خانه کشتی در شش شهرستان سنندج، سقز، بانه، بیجار، مریوان و قروه در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی در پایان هفته جاری و اوایل هفته آینده خانه کشتی شهرستان‌های مریوان و بانه به بهره‌برداری خواهد رسید و سایر پروژه هر کدام با 95 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دست ساخت هستند.

عبداللهی به اهمیت همدلی و هم‌فکری پیشکسوتان و فعالان در رشته کشتی اشاره کرد و گفت: فعالان این رشته ورزشی با قرار دادن این برنامه‌های در دستور کار خود می‌توانند کشی کردستان را به جایگاه واقعی خود در کشور برسانند و آن را در سطح کشور مطرح کنند.

وی در ادامه به ساخت سالن 6 هزار نفره مجموعه ورزشی 22 گولان سنندج اشاره کرد و افزود: این پروژه مدت پنج سال است با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان کردستان به تازگی با همکاری استاندار کردستان  پیمانکار جدید برای اتمام این پروژه انتخاب شده و برای بهره‌برداری از آن 39 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و بر اساس برنامه زمانبندی شده در مدت دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول