اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وحدت برگزار شد

برگزاری 7 گفتمان دینی در زاهدان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و هفته وحدت، هفت گفتمان دینی در زاهدان برگزار شد.

برگزاری 7 گفتمان دینی در زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی زارعی امروز در حاشیه برگزاری گفتمان‌های دینی در زاهدان اظهار داشت: علاوه بر گزاری گفتمان دینی انقلاب اسلامی و رسالت زن مسلمان و بیداری اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان، هفت گفتمان دینی دیگر نیز با مضمون دهه فجر و هفته وحدت در زاهدان برگزار شده است.

وی افزود: همچنین طی دیروز و امروز، هفت گفتمان دینی با موضوعاتی از قبیل هفته وحدت، جوانان انقلابی، عفاف و حجاب، دوستی‌های قبل از ازدواج و عدالت در زاهدان برگزار شد.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این گفتمان‌ها در مکان‌های دبیرستان غیرانتفاعی سماء، دبیرستان فضیلت و راهنمایی حضرت رسول، مدرسه شهدای بدر، اداره بازرگانی، دبیرستان نمونه نرجس، کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شده است.

زارعی تصریح کرد: این گفتمان‌ها با محتوای ترسیم کلی از عدالت، انواع عدالت در نظام عالم و چگونگی تحقق آن در جامعه اسلامی، تعریف و تبیین اراده در سرنوشت انسان، چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، شخصیت امام خمینی (ره)، نقش اساسی و مهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه اگر زنان نبودند این انقلاب نه پیروز می‌شد و نه باقی می‌ماند، ماهیت بیداری اسلامی، صهیونیسم ستیزی و اسلام‌خواهی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین موضوعاتی از قبیل نظر اسلام در مورد ازدواج و تجربیات بشری در این زمینه، روش و فنون دوست یابی و ملاک و معیار دوست خوب، دلایل کشیده شدن جوانان به سمت دوستی‌های خیابانی و بیان مضرات این روابط در سرنوشت جوانان، بیان فواید حجاب و مضرات بدحجابی، بیان محرم و نامحرم از دیدگاه اسلام و اینکه آموزش حجاب از ابتدا باید به فرزندان آموزش داده شود و ... از دیگر مواردی بود که در این جلسات برگزار شد.

دبیر اجرایی گفتمان‌های دینی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در پایان جلسات به سوالات و شبهات دانش‌آموزان پاسخ داده شد.

زارعی گفت: در این هشت گفتمان جمعاً یک‌هزار و 200 نفر حضور داشتند.

وی افزود: هدف از این گفتمان‌ها، کمک به رشد علمی فضای مساجد و مدارس و کانون‌های جمعیتی، تولید و باز تولید شناخت و آگاهی‌های دینی و فرهنگی برای رفع شبهات دینی به تناسب مقتضیات زمان و گفتمان‌سازی مفاهیم دینی در حوزه‌های معرفت‌شناسی و مهارت‌های کاربردی زندگی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول