اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود تحریم‌ها

ایران دارای رتبه نخست منطقه در تکنولوژی نانو است

خبرگزاری فارس: با وجود تحریم‌ها و فشارهای غرب ایران در منطقه در تکنولوژی نانو رتبه اول را دارد.

ایران دارای رتبه نخست منطقه در تکنولوژی نانو است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمودرضا آقامیری نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای سزامی دقایقی پیش در همایش ملی تجلیل از شهدای علمی و فناوری کشور که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به مسائل هسته‌ای و پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در چند سال اخیر اظهار داشت: پایه‌گذاری بحث هسته‌ای و رآکتور هسته‌‌ای در ایران در سال ۵۳ بود و تمام فعالیت‌ها از آن زمان شروع شد که بنا بر این بود که در کنار انگلیس به عنوان ژاندرام در خلیج‌فارس حضور داشته باشیم ولی در زمان انقلاب دولت موقت که روی کار آمد از انرژی هسته‌ای و ساخت رآکتور هسته‌ای انصراف داده و به عنوان سنگربان غربی‌ها در کشور تا سال ۶۸ برای کشور در بحث انرژی هسته‌ای محدودیت ایجاد کرد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای سزامی افزود: پس از سال‌های ۶۵ تا ۷۳ بنده به همراه چند تن از کارشناسان هسته‌ای به دنبال ایجاد سایت در بوشهر بودیم و به لطف خدا توانستیم با تمام محدودیت‌ها این فعالیت‌ها را آغاز کنیم و خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد شروع عملیات‌ها و فعالیت‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در همین سال‌های شروع فعالیت‌ها شاهد بودیم آژانس به ایران اعلام کرد هر پروژه‌ایی که قرار است در ایران آغاز شود به آژانس اعلام شود که در این راستا در سال ۸۴ با پیام رهبر معظم انقلاب این محدودیت نیز شکسته شد.

وی با اشاره به ترورهای اخیر دانشمندان هسته‌ای در کشور اظهار داشت: این ترورها نتایج بدی را خواهد داشت ولی خوشبختانه بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های ایران نیز در راستای تداوم راه این شهیدان درخواست تغییر رشته دادند.

آقامیری ادامه داد: ایران در حال حاضر در علم هسته‌ای در پرتوهای پزشکی و در بسیاری از گرایش‌های دیگر حضور علم‌گونه‌ای دارد و به عنوان مثال می‌توان به شهیدان راه علم و فناوری از جمله احمدی روشن، شهریاری و علی محمدی و دیگر شهیدان این راه اشاره کرد.

 

معاونت نوآوری معاونت عملی فناوری رئیس جمهور در ادامه با بیان مطلب فوق تصریح کرد: تنها در راستای شهادت شهید احمدی روشن ۳ هزار نفر از دانشجویان کشور تقاضای تغییر رشته به فیزیک هسته‌ای را دادند تا اینگونه راه این شهیدان هسته‌ای و علمی را ادامه دهند.

وی با اشاره به وضعیت علمی ایران در منطقه و جهان اذعان کرد: در تکنولوژی نانو در حال حاضر با وجود تمام محدودیت‌ها و تحریم‌ها ایران در منطقه دارای رتبه نخست و در جهان دارای رتبه دوازدهم و در عین حال در بیوتکنولوژی رتبه هجدهم را در دنیا دارد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای سزامی ادامه داد: ترور شهیدان علمی فناوری نشان از ضعف و ناتوانی دشمنان ایران دارد و باید بیش از گذشته به تداوم راه این شهیدان بپردازیم.

همچنین در ادامه این همایش نماینده حزب‌الله در ایران اظهار داشت:‌ پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مسئولین رژیم صهیونیستی این پیروزی را زلزله‌ای برای رژیم صهیونیستی دانست.

صفی‌الدین افزود: پس از این مسئله صدام را در منطقه فرستادند که علیه ایران قیام کند اما پایداری جوانان ایران و هدایت و رهبری رهبر فرزانه انقلاب این قیام را شکست داد.

نماینده حزب‌الله در ایران خاطرنشان کرد: غربی‌ها وقتی به این مسئله که توان مقابله با ایران را در عرصه نظامی ندارند، پی بردند به جنگ اقتصادی و علمی روی آوردند در حالی که قطع ‌یقین در این عرصه نیز شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول