اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سردار آبنوش انجام شد

افتتاح ستاد کنگره شهدای استان قزوین

خبرگزاری فارس: ستاد کنگره شهدای استان قزوین با حضور سردار آبنوش در محل سابق عملیات سپاه قزوین افتتاح شد.

افتتاح ستاد کنگره شهدای استان قزوین

مسئول روابط عمومی اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین امروز در حاشیه افتتاح ستاد کنگره شهدای استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مکان ستاد کنگره شهدای استان قزوین با نام سابق ساختمان عملیات سپاه قزوین مطرح بوده و این مکان طی سال‌های دفاع مقدس، قدمگاه و معراج‌الشهدای استان قزوین بوده است و رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطرات زیادی را از این مکان به یاد دارند.

قاسم الهیاری با اشاره به این مطلب که محل ستاد کنگره شهدای استان قزوین محل تقسیم نیروهای رزمنده استان به مناطق جنگی بوده است، یادآور کرد: نجوای پدران شهدا زمانی که با پیکر بی‌سر فرزند خود روبه‌رو می‌شدند در این مکان بسیار اتفاق افتاده است و اولین جمله‌ای که بعد از باز کردن تابوت شهید به زبان می‌آوردند، الحمدالله بود.

وی ادامه داد: محل ستاد کنگره شهدای استان قزوین، سال‌ها پس از پایان جنگ تحمیلی در اختیار آموزش‌ و ‌پرورش استان بود که با تلاش‌های سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان، مهندس عجم استاندار قزوین، نصرتی شهردار قزوین، سردار حاج حمزه قربانی رئیس آموزش و پرورش و دیگر مسئولین استان با زمین دیگری تعویض شد و در اختیار ستاد کنگره شهدای استان قزوین قرار گرفت تا محلی برای ارتباط با شهدا و محافل رزمندگان دوران دفاع مقدس باشد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطرنشان کرد: درب ستاد کنگره شهدا از امروز به روی تمام رزمندگان دوران دفاع مقدس باز است و اتاق‌هایی به همراه امکانات ثبت و ضبط آثار از قبیل ریکوردر، دوربین فیلم‌برداری و عکاسی و دیگر ملزومات جهت بهره‌برداری مردم در این ستاد در نظر گرفته شده است و پذیرای همه رزمندگان در این مکان هستیم.

الهیاری یادآور کرد: سایت یاس سرخ و ماه‌نامه یاس سرخ نیز همزمان با افتتاح ستاد کنگره شهدا استان قزوین رونمایی شد تا در عرصه فضای مجازی و مطبوعات نیز محفل رزمندگان و شناخت آثار و زندگینامه شهدا برقرار باشد.

به گزارش فارس، مراسم افتتاح ستاد کنگره شهدای استان قزوین امروز با حضور سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه استان، سردار سیروس صابری معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، سردار حمزه قربانی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر مسئولان استانی در محل این ستاد برگزار شد.

همچنین در ادامه این مراسم که با سخنرانی سردار سالار آبنوش آغاز شد، پدر شهید مهجور، سهراب احمدی، مجید به‌افتاده و رضا صدیقی که از رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند به خاطره‌گویی پیرامون محل ستاد کنگره شهدا استان قزوین پرداختند.

همچنین از سایت یاس سرخ نیز در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول