اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت چاپ و نشر استان قم خواستار شد

اعطای تسهیلات مناسب برای استقرار چاپخانه‌داران در شهرک چاپ و نشر

خبرگزاری فارس: پیشکسوت چاپ و نشر استان قم گفت: با اعطای تسهیلات مناسب، تمام صحافی‌ها و چاپخانه‌داران می‌توانند در شهرک چاپ و نشر مستقر ‌شوند.

اعطای تسهیلات مناسب برای استقرار چاپخانه‌داران در شهرک چاپ و نشر

  به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد عربستانی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از نخستین شهرک صنعتی چاپ و نشر کشور  و 33 پروژه عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم همزمان با ایام ‌الله فجر در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس برگزار شد، اظهار داشت: ساخت شهرک صنعت چاپ و نشر 17 سال گذشته آغاز شد اما به دلیل عدم حمایت از سوی مسئولان به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: عدم حمایت مسئولان سبب شد زمینی که در مقابل بوستان علوی مناسب برای راه‌اندازی این شهرک دیده شده بود، از دست برود.

پیشکسوت چاپ و نشر استان قم عنوان داشت: با گذشت سال‌‌ها نفس عمل برای مسئولان روشن شد و راه‌اندازی شهرک چاپ و نشر در دستور برنامه‌ها قرار گرفت و زمینی برای این امر در نظر گرفته شد.

عربستانی عنوان داشت: در حال حاضر زمین این شهرک زمینی نیست که بتوان دستگاه‌های چاپ را در آن نصب کرد و باید زمین مورد بازسازی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 15 درصد از چاپخانه‌داران استان در مکانی که به عنوان چاپخانه و صحافی در‌ آن ساکن هستند، مالک آن بوده، 25 درصد از افراد نیز قادر به پرداخت اجاره محل فعالیت خود هستند اما 60 درصد از همکاران در رشته چاپ و صحافی قادر به پرداخت اجاره خود نیستند.

پیشکسوت چاپ و نشر استان قم اضافه کرد: زمینی که در گذشته انتخاب شده و مسطح بود به دلیل عدم حمایت موجب شد از دست برود، امروز که مسئولان بینش خوبی در راستای ایجاد این شهرک دارند، چند مشکل ایجاد شده است که نیاز به راهکار دارد.

عربستانی یادآور شد: در قم محدودیت‌هایی برای چاپ وجود دارد که در دیگر شهرها وجود ندارد، این محدودیت‌ها سبب می‌شود همکاران با بیکاری و کم‌کاری مواجه شوند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب هفت چاپخانه در قم فعالیت می‌کرد که این میزان امروز به 100 چاپخانه رسیده است.

پیشکسوت چاپ و نشر استان قم گفت: قم در حوزه چاپ و کیفیت بعد از تهران حرف اول را می‌زند و بهترین ماشین‌ها و آخرین تکنولوژی دنیا در چاپخانه‌های قم نصب شده است.

عربستانی اذعان داشت: با همکاری اعضا اتحادیه توانسته‌ایم موقعیت را از نظر قیمت در سطحی نگاه داریم که مولفان و ناشران بتوانند کار کنند، سفارشات زیادی برای چاپ از تمام استان‌ها به قم می‌آید که به خاطر کیفیت بالا و قیمت مناسب است.

وی با اشاره به حمایت‌های مسئولان استانی تصریح کرد: با اعطای تسهیلات مناسب، تمام صحافی‌ها و چاپخانه‌داران در این شهرک مستقر می‌شوند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول