اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

توجه به علم از امتیازات اسلام است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان توجه به علم و دانش و مبارزه با جهل و نادانی را از امتیازات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: مبنای کار پیامبر اکرم (ص) نیز آموزش بوده و اساس آن را تزکیه، تعلیم و تعلم عنوان کرده است.

توجه به علم از امتیازات اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در مراسم جشن ستارگان که در مجتمع امام خمینی سنندج برگزار شد، اظهارداشت: اسلام خط بطلان را بر دوران جاهلیت کشیده و علم و دانایی را در جامعه رواج داده است.

وی بیان داشت: اسلام با توجه به اهمیت و جایگاه تعلیم و تربیت تعقل، تدبر و تفکر را اساس کار خود قرار می‌دهد و در راستای توجه به ارزش‌ها می‌کوشد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های اسلام بر اساس اسلام بنا شد، ادامه داد: منشا پیشرفت در هر بخش و حوزه‌ای توجه به آیات قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: خوشبختانه ایران اسلامی هم‌اکنون در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه عرصه علمی پیشتاز است و موفقیت‌های زیادی را در این زمینه کسب کرده است.

حجت‌الاسلام شاهرودی افزود: ایران به حدی قدرتمند شده که اگر آمریکا بخواهد با کشور ما درگیر شود قطعا ایران اسلامی برنده میدان خواهد بود.

وی تصریح کرد: دین اسلام برای علم محدودیت قائل نیست و باید جوانان و نوجوانان ما با تلاش هر چه بیشتر جلو بروند تا کمر دشمنان را بلرزانند.

وی اضافه کرد: دستیابی به علم دستیابی به اقتدار و سربلندی است و این مهم می‌تواند در پیشرفت و سازندگی کشور ما موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهارداشت: سازمان‌های بین‌الملل ایران را از نظر پیشرفت قدرت اول خاورمیانه اعلام کرده‌اند چرا که ایران اسلامی با سرعت هرچه تمام تر در زمینه علمی حرکت کرده در حالیکه باید به توانمندی‌های علمی امروز خود در سال 1404 دست می‌یافت که این بیانگر حضور موثر و فعال جوانان ما در عرصه‌های علمی و فناوری است.

حجت‌الاسلام شاهرودی اضافه کرد: امروز دشمنان درصدد هستند تا جلوی پیشرفت‌های کشور ما را بگیرند  لذا باید در صحنه حضور یافته و با بصیرت جلوی توطئه دشمنان بایستیم.

*هدف اصلی دشمنان جوانان جامعه اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان اسلام جوانان و نوجوانان جامعه هستند، افزود: جوانان ما باید با تلاش و پشتکار همچنان راه موفقیت و ترقی را در پیش بگیرند و از هیچ تلاشی در این راستا کوتاهی نکنند.

حجت‌الاسلام شاهرودی همچنین بر حضور همه مردم به ویژه جوانان در انتخابات و راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد و گفت: حضور گسترده جوانان اقتدار ایران را نشان داده و به دشمنان ثابت می‌کند که نسبت به مسائل دنیا بی‌تفاوت نیستند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه توکل به خدا کلید موفقیت است، اظهارداشت: جوانان جامعه ما باید الگو و سرمشق سایر جوانان جوامع دیگر باشند و شان و جایگاه خود را حفظ نمایند.

موسی مرادیانی اضافه کرد: نباید از مسائل جامعه غافل شد و باید بدانیم که با چه کسانی سروکار داریم و بر همه مسائل اطراف جامع‌نگر باشیم.

وی سادگی، داشتن معنویت و وقار را از ویژگی‌های جوانان برگزیده و فعال استان کردستان دانست و بر حفظ این ویژگی‌ها توسط دانش‌آموزان تاکید کرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول