اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرش دستباف کرمان خبر داد

صادرات 400 میلیون دلاری فرش دستباف ایران / تخفیف 5 درصدی جشنواره فرش کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از صادرات 400 میلیون دلاری فرش دستباف کشور در سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره فروش فرش‌های دستباف کرمان از 22 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و 5 درصد تخفیف برای خریداران در نظر گرفته شده است.

صادرات 400 میلیون دلاری فرش دستباف ایران / تخفیف 5 درصدی جشنواره فرش کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ناصر عباس‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرش کرمان زبانزد خاص و عام است و کرمان جزو استان‌های برتر تولیدکننده فرش دستباف به شمار می‌رود.

* 31 هزار بافنده فرش در استان کرمان بیمه شدند

وی افزود: تاکنون 32 هزار و 141 نفر قالیباف در استان کرمان شناسایی شده‌اند و کارت شناسایی برای آنها صادر شده است.

عباس‌پور از بیمه شدن 31 هزار بافنده فرش در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: بیمه این افراد شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی المپیاد فرش دستباف در کرمان در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود، ابراز داشت: در سال گذشته یکی از دانشجویان کرمانی به عنوان برگزیده المپیاد مذکور معرفی شد.

عباس‌پور تصریح کرد: فرش کرمان برای دریافت نشان جغرافیایی فرش ایران معرفی شده است.

وی از برگزاری نخستین جشنواره فروش فرش دستباف در کرمان، رفسنجان و سیرجان خبر داد و افزود: در سال‌های گذشته طراحان، نقاشان و قالیبافان به صورت متمرکز انتخاب می‌شدند، اما در سال جاری این جشنواره به مدت یک ماه با همکاری واحدهای فرش دستباف و اتحادیه‌های فرش برگزار می‌شود.

*صدور شناسنامه برای فرش‌های نمایشگاه

عباس‌پور با بیان اینکه جشنواره فروش فرش دستباف استان کرمان از 22 بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود، اذعان داشت: معرفی فرش دستباف کرمان به مصرف‌کنندگان و ایجاد رونق در بازار داخلی فرش از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: 16 واحد صنفی در کرمان، هفت واحد صنفی در رفسنجان و هفت واحد صنفی در سیرجان در جشنواره فروش فرش دستباف استان کرمان شرکت می‌کنند.

عباس‌پور بیان داشت: برای جشنواره فروش فرش دستباف استان کرمان پنج درصد تخفیف در نظر گرفته شده است و باز پس‌گیری فرش در مدت 72 ساعت صورت می‌گیرد.

وی افزود: فرش‌های موجود در جشنواره مذکور دارای شناسنامه هستند و خرید اقساطی نیز انجام می‌شود.

عباس‌پور از تشکیل کمیته ویژه جشنواره فروش فرش با حضور پیشکسوتان خبره فرش دستباف برای رسیدگی به مشکلات و مشاوره به خریداران خبر داد و ابراز داشت: شعار این جشنواره "هر فروشگاه، یک نمایشگاه" است.

وی به فعالیت 32 واحد صنفی فرش دستباف در شهرستان کرمان اشاره و بیان کرد: مجتمع‌های متمرکز قالیبافی در کرمان،‌ راور، انار و کشکوئیه رفسنجان راه‌اندازی شده است.

عباس‌پور با بیان اینکه راه‌اندازی مجتمع‌های متمرکز قالیبافی نتیجه مطلوبی داشته است، عنوان کرد: فعالیت این مراکز منجر به تولید بهتر و قطع دست دلالان می‌شود.

وی تصریح کرد: انجمن طراحان و نقاشان فرش دستباف کرمان تشکیل شده است و 35 نفر عضو دائمی دارد.

*صادرات 400 میلیون دلاری فرش دستباف در سال جاری

عباس‌پور بیان داشت: فرش کرمان در صورتی که با کیفیت مطلوب تولید شود، مشتریان خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه صادرات فرش از گمرک کرمان صورت نمی‌گیرد، ابراز داشت: در سال جاری 400 میلیون دلار فرش دستباف از ایران به دیگر کشورها صادر شده است.

عباس‌پور از آلمان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به عنوان متقاضیان اصلی فرش دستباف کرمان نام برد و گفت: بازار داخلی فرش دستباف دچار رکود شده است که با برگزاری این جشنواره این رکود کاهش می‌یابد.

*تشکیل 700 پرونده مشاغل خانگی در زمینه قالیبافی

وی از مرمت بخشی از نقشه‌های فرش موجود شرکت سهامی فرش کرمان توسط دانشجویان دانشکده هنر و معماری صبا در سال گذشته خبر داد و بیان داشت: مرمت این آثار به علت کمبود بودجه متوقف شد.

عباس‌پور عنوان کرد: 700 پرونده مشاغل خانگی در زمینه فرش دستباف در استان کرمان صادر شده است و تاکنون 600 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از صادرات 400 میلیون دلاری فرش دستباف کشور در سال جاری خبر داد و گفت: جشنواره فروش فرش‌های دستباف کرمان از 22 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و پنج درصد تخفیف برای خریداران در نظر گرفته شده است.

وی از راه‌اندازی سوله برای آموزش قالیبافی در جنوب استان کرمان خبر داد و افزود: در سال جاری 27 دوره آموزش به‌بافی برای قالیبافان در استان کرمان برگزار شده است.

عباس‌پور ابراز داشت: در دوره‌های آموزشی در زمینه طرح، نقشه و بهداشت کارگاه‌های قالیبافی اطلاعاتی به مخاطبان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول